شورای شهر

پیشنهاد حافظی به شهرداری/جلسه با زباله جمع کن ها به جای برگزاری همایش های تشریفاتی!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رحمت‌اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تشریح مشکلات زیست محیطی منطقه ۱۸ شهرداری تهران با اشاره به رشد بی رویه قهوه‌خانه‌های سنتی در مزارع کشاورزی این منطقه که به صورت غیرمجاز احداث شده‌اند، اظهار داشت: جانوران موذی و موش‌ها در تمامی مناطق شهر تهران افزایش یافته و به تهدید جدی برای سلامت شهروندان تبدیل شده است. این معضل با تغییر در مدیریت مجموعه ساماندهی مشاغل تشدید یافته است.

وی ادامه داد: گودال های شن و ماسه واقع در منطقه ۱۸، بیش از ۱۳۰ متر عمق دارند و در نقطه‌ای فاصله لبه رودخانه کن با گودال‌ها به کمتر از ۵ متر رسیده که تهدید جدی برای ساکنین منطقه است از این رو باید ایمن سازی دیوارهای این گودال‌ها تسریع شود.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره محله امام خمینی(ره) نیز اظهار داشت: بازار آهن با مساحت ۳۹ هزار متر برای بیش از ۹ هزار واحد تجاری در این محدوده مستقر است که حدود ۱۳ هزار متر آن متعلق به شهرداری منطقه است. هر روز ساعت ۳ بامداد در بازار آهن تخلیه می شود که این کار آرامش ساکنان این محله سلب و مختل کرده است.


حافظی درباره تفکیک زباله به صورت غیررسمی در تقی آباد، افزود: بهتر است شهرداری به جای برگزاری همایش های تشریفاتی در برج میلاد، سرکرده های زباله جمع‌کن‌های شهر تهران را شناسایی کند و با این افراد جلسه ای داشته باشد تا موضوع زباله در شهر ساماندهی و به کهریزک منتقل شود. با این کار سلامت افرادی که زباله جمع کن هستند نیز تهدید نخواهد شد.


وی با اشاره به فعالیت کارخانه آسفالت سازی در این منطقه، گفت: یکی از خطوط این کارخانه نیاز به اخذ تأییدیه زیست محیطی از سازمان محیط زیست دارد که باید این کار انجام شود در غیر این صورت از طریق کمیته ماده ۲۰ نسبت به پلمب این خط اقدام خواهد شد.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تناسبی میان بودجه مصوب و مشکلات منطقه وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که در بودجه سال آینده به این موضوع توجه شود.
وی از ذبج و نگهداری دام در محله صاحب الزمان(عج)، یافت آباد شمالی و جنوبی و نوروزآباد خبر داد و گفت: فعالیت دامداری ها باید از مناطق مسکونی خارج شود.


حافظی با بیان اینکه تعداد کارگران پیمانکاران خدمات شهری شهرداری منطقه با قرارداد تطبیق ندارد، تصریح کرد: شهرداری منطقه می توان از ظرفیت نظارتی شورایاران در این خصوص بهره مند شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا