شورای شهر

مشکلات و مصائب منطقه ۱۸ از زبان دبیر شورایاری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  لطفی دبیر دبیران شورایاری‌های منطقه ۱۸ تهران در سیصد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: تعطیلی معادن شن و ماسه در این منطقه اتفاق خوبی بود ولی نگرانی در خصوص فعالیت مجدد معادن شن و ماسه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی معادن شن و ماسه قبلاً نیز اتفاق افتاده بود ولی مجدداً راه اندازی شده است، بیان داشت: قرار است در چند هزار هکتار به جای معادن شن و ماسه، پروژه فرهنگی و تفریحی تاکا اجرایی شود که تا کنون مالکین و سهام‌داران به توافقی نرسیده‌اند.


لطفی یادآور شد: معضل بعدی ما جداره سازی‌های دره‌های ماسه است که عملیات آن متوقف شده است و اگر سیل با توجه به رود دره کن در آن منطقه به وجود بیاید با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم.


وی درباره رها شدن زمین‌های خط راه آهن اظهار داشت: در محدوده راه آهن آسیب های اجتماعی زیادی از جمله دزدی و معتادین به وجود آمده است که باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شود.


لطفی ادامه داد: در منطقه ۱۸ سدمعبرهای زیادی اتفاق می‌افتد که شاید کمبود میادین میوه و تره‌بار و یا جانمایی غلط این میادین موجب سد معبر شده است.


دبیر دبیران شورایاری‌های منطقه ۱۸ تهران یادآور شد: باتوجه به اینکه در این منطقه سد معبر زیاد است، شهربان و حریم‌بان را از منطقه ما جمع کنید چرا که کارایی خاصی ندارد و دستفروشان در منطقه حضور دارند‌.


وی گفت: مرکز تفکیک غیر مجاز زباله در تقی آباد مشکلاتی ایجاد کرده است. روزانه ۳۰۰ تن زباله خشک به این مرکز می آید که تقاضا داریم این مرکز غیر مجاز جمع آوری شود.


لطفی خاطرنشان کرد : ۱۰ درصد وسعت کل شهر تهران در منطقه ۱۸ است و جزو پرجمعیت‌ترین مناطق شهر محسوب می شود ولی این منطقه با مشکل حمل و نقل عمومی مواجه است.


وی در پایان به پروژه رهاشده شهید بروجردی و ۴۵ متری بهار اشاره کرد و گفت: این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است ولی از اولویت خارج شده است که درخواست می کنیم نسبت به این پروژه اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا