اجتماعی و فرهنگی

جزئیات اجرای طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اجرای طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی جامعه با شعار  داشتن شهری امن حق هر شهروند است، گفت: این طرح فراگیر در راستای درخواست های مردمی برای توسعه امنیت عمومی به صورت فراگیر در کرمان اجرایی می شود. 

 
وی اظهار کرد: طرح ویژه ارتقای عمومی جامعه با رویکرد مردم محوری وارائه پاسخ مناسب به درخواست های آحاد جامعه برای تامین امنیت تدوین و اجرایی شده است. 
 
سالاری افزود: این طرح در سطح معابر عمومی وخیابان ها با حضور گشت های انتظامی و پشتیبانی و نظارت مستمر و صحنه ای قضائی به منظور ارتقای امنیت عمومی با همراهی مردم اجرایی می شود. 
 
وی مبارزه با بزه ایجاد مزاحمت برای بانوان در معابر عمومی، مبارزه قاطع تر با اراذل و اوباش و عاملان نزاع های خیابانی و برخورد با متکدیان خیابانی را از جمله اهداف طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی برشمرد. 
 
سالاری گفت: در راستای اجرای این طرح با رانندگانی که اقدام به انجام حرکات نمایشی و خطرساز کرده و امنیت عمومی را خدشه دار می کنند نیز به صورت قاطع و قانونی برخورد می‎شود. 
 
دادستان کرمان، جمع آوری معتادان متجاهر را از دیگر اهداف طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی برشمرد و ادامه داد: در این طرح، مبارزه با مظاهر فرهنگ غربی و جرائم مرتبط با آن از جمله بدحجابی، رانندگی در حالت مستی و کشف حجاب در خودرونیز به صورت ویژه مورد اقدام و نظر قرار خواهد گرفت. 
 
وی خاطرنشان کرد: نتایج آماری این طرح به صورت روزانه جمع آوری شده و به کارگروه های ۹ گانه پیشگیری از وقوع جرم دادستانی منتقل می شود تا کارهای کارشناسی بعدی صورت گیرد. 
 
وی ادامه داد: در راستای اجرای محدود و مقطعی این طرح در سال گذشته و ماه مبارک رمضان امسال، بیش از ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو که ایجاد مزاحمت و ناامنی برای شهروندان و کشف حجاب کرده بودند نیز به عنوان ابزار ارتکاب جرم توقیف شده است. 
 
این مقام قضایی، همکاری مردمی را ضامن اجرای صحیح و نتیجه بخش طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی دانست و تصریح کرد: این طرح در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اجرای دقیق قانون و پاسداری از حریم شرع و نیز تامین امنیت پایدار برای همه احاد جامعه اجرایی شده است. 
 
وی اعمال نظارت پویا و عملگرا با رویکردی برونگرا را از دیگر اهداف اجرای طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی ذکر کرد و گفت: به اعتقاد اکثر قریب به اتفاق مردم، جامعه امن و آرام زمینه را برای دستیابی به موفقیت در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر حوزه ها را فراهم خواهد ساخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا