سیاسی

برگزاری رزمایش گردان‌های بیت المقدس

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  علی رئیسی در نشست خبری در چالوس با موضوع رزمایش گردان‌های  بیت‌المقدس و کوثر به برگزاری این رزمایش در چالوس اشاره کرد و گفت: رزمایش گردان‌های بیت المقدس و کوثر در سراسر کشور و در ۱۴ استان با رمز لبیک یا رسول الله(ص) و با فرماندهی قرارگاه امام هادی در دو روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که «۵ گردان بیت المقدس با عناوین دفاع از کوی و برزن و امداد و نجات این رزمایش را برگزار می‌کنند»، اظهار کرد: گردان بیت المقدس خاتم الانبیاء با عنوان دفاع از کوی و برزن در شهرک نواب، گردان حضرت ابوالفضل(ع) در رادیو دریا، گردان امام حسن(ع) با هدف امداد و نجات در مرزن آباد، گردان امام سجاد با هدف رزم در جنگل  در مازوپشته و یک گردان کوثر برای خواهران بنام کوثر حضرت زینب(س) با هدف امداد و نجات در مرکز شهر برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را نمایش قدرت و اقتدار، حضور مردم و بسیجیان در دفاع از حریم ولایت عنوان کرد و متذکر شد:  این رزمایش آمادگی برای اجرای رزم است که اگر در زمان لزوم دشمن بخواهد تعرض کند همه مردم و بسیجیان آمادگی همه جانبه برای  دفاع  داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه چالوس تصریح کرد: این رزمایش  برای مردم ما امید، نشاط و بالندگی و برای دشمنان رعب و وحشت به همراه دارد.

وی با اشاره به این‌که «بیش از یک هزار نفر در قالب ۵ گردان در این رزمایش حضور دارند»، خاطرنشان کرد:  قبل از اجرای رزمایش فراخوان دسته‌ای، گروهی و گردانی در چهار مرحله داده شد و تست آمادگی جسمانی و میدان تیر و رزمایش از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که امروز روز مبارزه با استکبار است گردان‌ها ابتدا با حضور در مراسم راهپیمایی برای حضور در کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی آشنا شدند و فردا بعد از صبحگاه مشترک رزمایش ادامه یافته و به نماز جمعه متصل می‌شود و همه گردان‌ها در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

رییسی ادامه داد: با توجه به هجمه های استکبار، این رزمایش زمینه مناسبی برای حضور مردم و ایجاد نشاط و وجد به همراه دارد و جوان می‌داند که امروز امنیت جامعه به دست او است.

وی در مورد اعزام راهیان نور دانش آموزی نیز گفت: با آغاز سال تحصیلی حدود ۲۰۰ نفر به جنوب کشور اعزام شدند و مرحله بعدی هم با همین تعداد هفته بعد اعزام می شوند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا