اجتماعی و فرهنگی

تامین مسکن مددجویان در اولویت است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهندس سید پرویز فتاح، رئیس  کمیته امداد با اشاره به تعامل  خوب دولت و مجلس با کمیته امداد، گفت: دولت و مجلس بیشترین تعامل را با کمیته امداد دارند و اگر تا کنون مشکلی حل نشده وجود دارد به این دلیل است که از طرف کمیته امداد بیان نشده است.

 فتاح با بیان اینکه فقرا و محرومان ولی‌نعمتان ما هستند، بیان کرد: از سخنان امام راحل در این باب باید به عنوان یک نقشه راه برای خدمت رسانی به محرومان  استفاده شود. بر این اساس بنا داریم با ارائه خدمات مطلوب به مددجویان، در اسرع وقت زمینه بهره مندی آنها  از خدمات نظام  را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور فقیری نیست، گفت: منابع مختلفی در سراسر کشور برای فقر زدایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن برای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و رفع محرومیت‌ها استفاده کرد.

فتاح اظهار کرد: نگاه ما در کمیته امداد این است که با خودکفا و توانمند کردن مددجویان به مرور زمان آنها را از چرخه حمایتی امداد خارج کنیم و بیشتر بر حمایت از افراد سالخورده و فقیر تمرکز کنیم.

رئیس کمیته امداد با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی امداد گران این نهاد، گفت: بنده در این مجموعه خود را رئیس نمی‌دانم، بلکه به عنوان یک امداد گر و مددکار در کنار این افراد کار می کنم. هنر امداد گران در کمیته امداد این است که با جذب مشارکت وسیع خیران و استفاده از ظرفیت های موجود بتوانند مددجویان را توانمند کرده و با اکرام و احترام آنها را از چرخه حمایتی خارج کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد همانند نهادهای دولتی نیست که با تزریق پول از بالا اداره شود، ادامه داد: اصلی ترین کار ما در این نهاد ، درآمد زایی پایدار برای مددجویان، حامی یابی برای ایتام در کنار اکرام مددجویان است که با توجه به امکانات موجود در کشر دست یافتنی است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به نحوه هزینه کرد درآمد ها و کمک های مردمی در هر استان، تاکید کرد: یک ریال از در آمدهای هر استان به خارج از استان، شهر یا شهرستان، انتقال داده نخواهد شد، بلکه در آمدها در همان استان برای رفع مشکلات و محرومیت های مردم همان استان هزینه می شود.

وی درباره تسریع و تسهیل امر خدمات رسانی به مددجویان تحت حمایت، اظهار کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد این است که با برنامه ریزی مناسب ارائه خدماتی مانند اعطای وام و تسهیلات اشتغال و اعظای جهیزیه نوعروسان را به روز کند و صف های پشت نوبتی نداشته باشیم.

 فتاح افزود: تمام ارزیابی های ما در طرح های اشتغالزایی به سمتی است که این خانواده ها توانمند شوند، چون معتقدیم فلسفه ارائه این تسهیلات، اشتغالزایی و خودکفا شدن خانواد ها است.

بر اساس گزارش سایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، رئیس کمیته امداد در پایان با اشاره به مشکل مهم مددجویان در بحث مسکن گفت:  باید تامین مسکن مددجویان در اولویت قرار گیرد، چون با رفع مشکل مسکن بخش عمده ای از مشکلات آنان برطرف می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا