اجتماعی و فرهنگی

امروز نسل چهارم انقلاب فریاد «هیهات من الذله» سر داد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  ‌۱۳ آبان در تقویم کشور به منظور بزرگداشت یاد شهدای دانش‌آموز سال ۱۳۵۷ به نام روز دانش‌آموز نامگذاری شده است. در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نیز دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را تسخیر کردند و پس از آن سفارت سابق آمریکا، لانه جاسوسی نام گرفت و ۱۳ آبان در تقویم کشور به نام روز دانش‌آموز ثبت شد.

هر سال همزمان با این روز، دانش‌آموزان سراسر کشور با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان با شعار مرگ بر آمریکا و مشت‌های گرده کرده فریاد می‌زنند که آمریکا همچنان برای ملت ایران غیرقابل اعتماد است حتی در دهه ۹۰.

سال‌های گذشته، دانش‌آموزان با ماکت موشک عماد به عنوان نماد قدرت هسته‌ای ایران در مراسم روز ۱۳ آبان شرکت کرده بودند.

اما ۱۳ آبان برای نسل امروز که دوران انقلاب و جنگ را لمس نکرده‌ است چه معنایی دارد که هر سال با همان شور و اشتیاق در راهپیمایی حضور یافته و به تبعیت از امام حسین فریاد آزادگی و هیهات من الذله را سر می‌دهد؟

پارسا که در پایه دهم تحصیل می‌کند و از دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی است، در رابطه  با ۱۳ آبان می‌گوید: دانش‌آموزان باور دارند که آمریکا حرف حق نمی‌زند و به دنبال تضعیف ایران در بحث فناوری‌ و علمی است

آمریکا همچنان با ایران دشمن است، محمد دانش‌آموز دبیرستانی با باور به این جمله معتقد است که اغلب دانش‌آموزان ایرانی به این جمله ایمان دارند.

استدلال‌ نسل چهارم انقلاب که آمریکا را دشمن اصلی ایران می‌داند

محمد در این رابطه می‌گوید:‌ آمریکا دشمن ایران است چون سال‌هاست که در حال لطمه زدن به مردم است. جنگ تحمیلی، حمایت از گروهک منافین، ترور دانشمندان ایرانی و حمایت از داعش همگی حکایت از دشمنی آمریکا با ایران دارد. حضور در مراسم ۱۳ آبان به نوعی نشان‌دهنده اعلام انزجار دانش‌آموزان ایرانی از استکبار است.

مطهره دانش‌آموزی دیگر با اشاره به اینکه شرکت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان نشان دهنده این است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، عنوان می‌کند: آمریکا عامل اصلی تمام جنگ‌ها و جنایت‌ها در جهان است و با حمایت از اسرائیل منجر به کشته شدن جمعیت بسیاری از کودکان و دانش آموزان در فلسطین می‌شود و دانش‌آموزان امروزی باید با علم و بصیرت بیشتر دشمنی‌های آمریکا علیه ایران را بشناسند.

وی می‌گوید:‌ با حضور در مراسم ۱۳ آبان اعلام می‌کنم که گوش به فرمان رهبرم هستم و آمریکا را همچنان دشمن ایران می‌دانم. بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا دلایل مختلفی دارد. دلایلی همچون ترور دانمشندان ایرانی، تلاش برای متوقف کردن مسیر پیشرفت علمی و فناوری ایران.

یاسین محمدپور دانش‌آموز سال دوم دبیرستان عنوان می‌کند: آمریکای امروز همان آمریکای اوایل انقلاب و دوران جنگ است و هیچ تغییری نکرده است، آمریکا همان کشوری است که در دوران جنگ با حمایت از صدام هزاران نفر از مردم ایران را شهید کرد. نباید اراده خود را به دست آمریکایی‌ها بسپاریم و اجازه دهیم هر طور که می‌خواهند ما را بازی دهند.

مریم دانش آموز دبیرستانی با تأکید بر اینکه حتماً‌ در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت خواهد کرد، می‌گوید: آمریکای  همان آمریکای اوایل انقلاب و دوران جنگ است به همان اندازه دشمن و غیرقابل اعتماد. نشست پای میز مذاکرات هسته‌ای نباید ما را نسبت به استکبار خوش‌بین کند و نتایج برجام نیز این موضوع را ثابت کرد که آنها به هیچ کدام از سخنان خود پایبند نبودند.

وی می‌افزاید: آمریکا به دنبال تضعیف توان دفاعی و هسته‌ای ملت ایران است و هدف او و دوستانش سلطه بر منابع و فرهنگ ایرانیان است. یادمان نرود که آمریکا همان کشوری است که در دوران جنگ با حمایت از صدام هزاران نفر از مردم ایران را شهید کرد. نباید اراده خود را به دست آمریکایی‌ها بسپاریم و اجازه دهیم هر طور که می‌خواهند ما را بازی دهند.

به نظر می رسد یکی از وظایف اصلی معلمان و مربیان تربیتی در مدارس آگاه سازی دانش‌آموزان نسبت به ارزش‌های و آرمان‌های کشور و نشان دادن ماهیت واقعی دشمنان این مرز وبوم است. دشمنانی که در لوای ظاهری فریبنده این روزها جنگ سرد را کنار گذاشته و تسخیر ذهن و اندیشه نوجوانان و جوانان ایرانی را برای تسلط بر این سرزمین نشانه رفته‌اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا