استان

حیای دریاچه ارومیه چقدر هزینه دارد؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین روح‌الله حضرت‌پور در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با قرائت شعری به زبان ترکی در مصائب حضرت اباعبدالله حسین(ع)، گفت: شهدا با گذشتن از خوشی‌های دنیوی سرود عشق و دلدادگی می سرایند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تشریح مشکلات اقتصادی گفت:‌ این مردم نجیب در بزنگاه‌های تاریخی، پاسدار انقلاب و اسلام بوده‌اند. با وجود این ملت بصیر و فهیم مشکلی در منطقه نداریم اما متاسفانه بعد از جنگ و از زمان سازندگی، سهم آذربایجان غربی از روند رشد و توسعه بسیار ناچیز بوده است و همواره مورد بی‌مهری و کم لطفی مسئولان اجرایی بوده‌ایم.

وی افزود: راه‌آهن ارومیه بعد از ۲۰ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. احیای دریاچه ارومیه که جزو شعارهای تبلیغاتی رییس‌جمهور هم بود، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی خطاب به وزارت نیرو، هشدار داد: مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی باید مورد توجه جدی مدیریت آب کشور قرار گیرد. ساماندهی چاه‌های مجاز و غیرمجاز و توسعه آبیاری قطره‌ای برای کاهش ذخایر زیر زمینی آب باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شغل آبرومند را مهترین خواسته جوانان ارومیه‌ای برای تشکیل خانواده دانست و اظهار کرد: با داشتن ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک در صورت برنامه‌ریزی اصولی می‌توان تحول بزرگی را در منطقه ایجاد کرد. رتبه ۸ و ۹ را از نظر علمی در اختیار داریم اما از نظر اقتصادی رتبه ۲۸ را داریم و درآمد میانگین استان، ۴۰ درصد کمتر از متوسط کشوری است. ۱۲۰۰ کارخانه و واحد تولیدی نیمه کاره و تعطیل، کمبود  ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در کنار عدم خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی موجب افزایش مهاجرت، ایجاد حاشیه‌نشینی و مشکلات بعدی عدیده شده است.

حضرت‌پور با دعوت از مقام معظم رهبری خواست به استان آذربایجان غربی سفر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا