سیاسی

وزرای پیشنهاد دولت رای اعتماد می گیرند؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سیده فاطمه ذوالقدر در رابطه با وزرای پیشنهادی دولت عنوان کرد: احتمال رأی آوری وزرا بالاست بخصوص برای آقای دانش آشتیانی که مورد حمایت فرهنگیان است. به همین  جهت فکر می‌کنم اکثریت نمایندگان که خواست و رضایت جامعه فرهنگی برای آن‌ها در اولویت است به وی رأی اعتماد دهند.

او ادامه داد: آقای سلطانی فر نیز در کمیسیون فرهنگی حاضر شد و به سؤالات نمایندگان راجع به برنامه‌های خود پاسخ داد و علت اصلی عدم موفقیت وزیر قبلی را کمبود بودجه و اعتبارات لازم دانست. نظر ایشان بر این بود که با کمک گرفتن از بخش خصوصی همان‌گونه که این کار را در میراث فرهنگی و گردشگری انجام داده، در این وزارت خانه نیز انجام دهد و با این کار می‌شود وزارت خانه را بهتر اداره کرد.

ذوالقدر متذکر شد: با آقای صالحی امیری هم‌صحبت‌های مختلفی را انجام دادیم؛ عمده سؤالات نمایندگان در مورد برنامه‌هایش درزمینهٔ های تأمین خواسته و رضایت مردم و همچنین نظرات و پیشنهادهای وزیر پیشنهادی در برابر مبحث ولنگاری فرهنگی بود که تأکید وی هم بر گفتمان فرهنگی و برنامه‌ریزی فرهنگی و همچنین نظارت در حین اجرا بود.

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون زنان همچنین گفت:  آقای صالحی امیری طی حضور در جلسات متعدد فراکسیون زنان قول دادند، تا در شورای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی و در وزارتخانه در صورت کسب رأی اعتماد از توان و نیروی انسانی و مدیریتی زنان بیشتر استفاده کند. همچنین ارتباط مستمر بین فراکسیون زنان مجلس و امور زنان ریاست جمهوری با وزارت خانه برقرار کنند؛ لذا امیدوارم وی نیز از مجلس بتواند رأی اعتماد گرفته و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منشأ اثر باشد و در آخر اینکه در مجموع احتمال رأی آوری وزرای پیشنهادی زیاد است.

او درباره اولویت‌های کاری وزرای پیشنهادی نیز توضیح داد:  از وزیر ورزش و جوانان انتظار داریم توجه بیشتری به ورزش جوانان و زنان داشته باشد و تأمین فضاهای ورزشی و بالا بردن سطح ورزش در همه زمینه‌ها به‌ویژه در حاشیه‌های شهرهای بزرگ و استان‌های محروم مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان را در اولویت خود قرار دهد. از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رسیدگی به مطالبات اصحاب رسانه و قلم و همچنین تأمین خواسته‌های هنرمندان مورد انتظار است. در حوزه آموزش‌وپرورش نیز خواسته‌ فرهنگیان ترمیم کابینه بود و امیدواریم که با تعامل مجلس و وزیر آموزش‌وپرورش خواسته‌ها و مطالبات فرهنگیان نیز تأمین شود و درمجموع به نظر من باید خواسته‌های مردم در اولویت قرار گیرد چون این تغییر در کابینه در درجه اول به دلیل نارضایتی مردم و برای تأمین خواسته‌های مردم بوده است.

ذوالقدر در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از افراد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند توقع این بود که در ترمیم کابینه از توان مدیریتی زنان نیز استفاده می‌شد. در حوزه زنان در دو وزارت خانه این امکان وجود دارد که در معاونت‌ها و مدیریت‌ها از زنان توانمند و متخصص استفاده شود.

وی گفت: این گله را از رئیس‌جمهور کردیم و کتباً نامه دادیم و بنده نیز در تذکر شفاهی به این موضوع اشاره کردم و در نطقی که در مجلس داشتم اعلام کردم که انتظار این بود که از توانمندی زنان و تخصص این بخش از جامعه نیز استفاده شود، به‌عنوان مصداق، ریاست محترم جمهور می‌توانستند برای دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌ویژه برای وزارت آموزش‌وپرورش که از حیث نوع کار پرورشی، آموزشی و فرهنگی است و همچنین دارای لطافت و ظرافت است  از زنان فرهیخته و کاردان فرهنگی کشور که بحمدالله کم نیز نیستند، استفاده می‌کردند و اکنون‌که چنین نشده است، انتظار می‌رود تا وزرای محترم این دو وزارتخانه توان بانوان واجد شرایط و متعهد در پست‌های مدیریتی و معاونتی در این دو وزارت خانه را مدنظر قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا