مدیریت شهری

پروژه ای که محیط زیست ترمزش را کشید!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ناصر مهردادی با بیان اینکه شهید شوشتری می‌تواند حجم ترافیک استان تهران را کاهش دهد، گفت: بر اساس اینکه نزدیک به ۹ کیلومتر از این آزادراه از منطقه حفاظت شده جاجرود، خجیر و سرخه حصار می‌گذرد نگرانی‌هایی را از لحاظ زیست محیطی دارد.

مهردادی با بیان اینکه شهرداری گزارش‌هایی مبنی بر ارزیابی‌های زیست محیطی ارائه داده است بیان کرد: محیط زیست در جلساتی که با شهرداری داشته است مخالفت خود را اعلام کرده است.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: یکی از راهکارهایی که شهرداری برای احداث این اتوبان پیشنهاد داده است عبور این منطقه از داخل تونل است. وقتی آزادراه در دو باند ۱۲ متری قرار است اجرا شود و ۲۴ متر عرض آزادراه است مشکلات ویژه‌ای را برای محیط زیست از جمله کوریدور رفت و آمد حیات وحش دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که در زمینه قطع درختان و کوریدور حیات وحش وجود دارد دنبال طرحی هستیم که این آزادراه از داخل تونل عبور کند ولی در حال حاضر طرحی از نظر کنترل مسائل زیست محیطی به ما ارائه نکرده‌اند.

مهردادی گفت: اگر این آزادراه از داخل تونل عبور کند به جای ۹ کیلومتر، پنج کیلومتر از سطح جنگل از داخل اتوبان عبور می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: این آزادراه به هیچ عنوان نباید از سطح جنگل عبور کند، ضمن اینکه مسئله آلودگی صوتی نیز مطرح است. بنابراین باید طرحی در اختیار داشته باشیم که از نگرانی‌های زیست محیطی بکاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا