شورای شهرصفحه اصلی

ورود شورای شهر به قیمت‌گذاری کرایه تاکسی‌های اینترنتی

رئیس شورای شهر تهران درباره نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی و لزوم دخالت شورا در قیمت گذاری گفت: ما از نظر قانونی باید نرخ گذاری وسایل نقلیه عمومی را انجام دهیم و این موضوع برای تاکسی‌های اینترنتی نیز صدق می‌کند. در این مورد قبلا قصور شده و ما دنبال می‌کنیم که این اتفاق توسط شورا روی دهد.

به گزارش شوراآنلاین، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح دستور جلسه امروز شورا در جمع خبرنگاران گفت: نخستین دستور جلسه امروز مربوط به درگاه‌های اطلاعات عمومی است که همه بتوانند از آنها استفاده کنند که مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار خواهد گرفت. پس از آن نیز بررسی چهار گزارش حسابرسی در دستور کار قرار گرفته که اعضای شورا نظرات خود را نسبت به گزارشات ارائه شده، مطرح خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بخشنامه جدید معاونت شهرسازی شهرداری تهران و دستور توقف این بخشنامه از سوی شورا نیز تصریح کرد: امروز نیز جلسه هم اندیشی با معاون شهرسازی شهرداری داشتیم؛ چرا که اعضای شورا ایراداتی بر روی این بخشنامه دارند. در روزهای گذشته توقف بخشنامه را خواستار شدیم در حالیکه هیاهوی بسیاری برای این موضوع به راه انداخته بودند ولی ما درخواست کردیم که تا روشن شدن ابهامات و بررسی موضوع توقف بخشنامه محقق شود. ۷۳ مورد در بخش‌های مختلف این بخشنامه عنوان شده بود که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: بحثی عنوان شده بود که برخی خلاف قانون نقشه‌هایی را برای ساخت و ساز صادر کردند که باید اصلاح شود. لذا معاونت شهرسازی باید این موارد را روشن کند. البته از سوی دیگر نامه دیوان نیز وجود دارد که باید بر اساس قانون افراد حق ساخت و ساز را داشته باشند. لذا مسائل تخصصی فراوانی وجود دارد که باید بررسی شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای از انجام نشدن این کار سود می‌برند و در حقیقت دلالی می‌کنند. لذا طبیعی است که فریاد آنها بلند شود. در جلسه هم اندیشی امروز نیز درخواست کردیم این بخشنامه تا روشن شدن ابهامات متوقف شود. بر همین اساس نیز شورای شهر تهران اطلاع رسانی کرد که درخواست توقف به صورت کتبی به شهرداری ارسال شود. هنوز معاونت شهرسازی شهرداری تهران نیز در مورد آمار متراژ زمین‌ها به جمع‌بندی نرسیده و در حال بررسی است.

چمران در خصوص سفر شهردار تهران به چین و دستاوردهای حمل و نقلی این سفر گفت: تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفته که اتوبوس‌های برقی که آماده هستند نیز به صورت ارزانتر خریداری شوند. با اجازه‌ای که دولت برای خرید اتوبوس‌های جدید داده می‌توان این اتوبوس‌ها را خریداری کرد. البته در این مورد حتما باید دولت کمک کند. از سوی دیگر ساخت واگن‌ها شروع شده و ۷۹۱ واگن ساخته خواهد شد ؛اما بر اساس تفاهم‌نامه‌ای طرف چینی آمادگی ساخت ۱۰۵۰ دستگاه را دارد که در صورت تأمین مالی می‌توان تعداد واگن‌ها را افزایش داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اتصال سامانه‌های شهرداری تهران به پنجره واحد دولت گفت: امروز مصوب خواهد شد که سامانه‌های شهرداری به پنجره واحد به صورت کامل متصل شوند.

وی درباره نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی و لزوم دخالت شورا در قیمت گذاری نیز گفت: ما از نظر قانونی باید نرخ گذاری وسایل نقلیه عمومی را انجام دهیم و این موضوع برای تاکسی‌های اینترنتی نیز صدق می‌کند. در این مورد قبلا قصور شده و ما دنبال می‌کنیم که این اتفاق توسط شورا روی دهد. سرویس مدارس نیز در آن بخشی که با شهرداری و تاکسیرانی قرارداد منعقد کردند کار خود را انجام می‌دهند و مشکلی وجود ندارد اما اگر کسی با بخش دیگری قرارداد بسته است مشکلاتی دارد که باید حل و فصل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا