شورای شهر

تهدیدی که دوباره از راه رسید/نمک پاشی به زخم های پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد حقانی گفت: با سرد شدن هوا شاهد ریزش نزولات آسمانی خواهیم بود و در این صورت شهرداری به عنوان یک نهاد مسئول باید برای جلوگیری از مشکلات احتمالی برنامه ریزی کند.

وی افزود: شهرداری تهران در تمام چهار فصل سال در حالت آماده باش بوده و در فصل زمستان این آمادگی به صددرصد می رسد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری در رابطه با کنترل وضعیت نهارها، ‌جوی ها و معابر در زمان بارش باران و برف اظهار کرد: مسئولان حوزه خدمات شهری شهرداری تهران به صورت شبانه روزی وضعیت خیابان های پایتخت را کنترل کرده و با توجه به شرایط اقلیمی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی آمادگی لازم را دارند.

حقانی با اشاره به استقرار ذخیره های شن و نمک در مکان هایی که احتمال یخ زدگی آنها در شرایط سرد شدن هوا وجود دارد تصریح کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با استقرار مخازن شن و نمک در محل هایی که امکان لغزندگی و یخ زدگی را دارند برای کنترل یخ زدگی ها اقدام کرده و با این کار تلاش می شود از توقف تردد خودروها و ایجاد ترافیک جلوگیری شود.

وی در خصوص وضعیت تجهیزات شهرداری تهران برای برف روبی اذعان کرد: ماشین آلات برف روب و ماشین هایی که توان حضور در کوچه های باریک را داشته باشند هر سال از سوی شهرداری در مکان های ویژه نگهداری شده و این ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برای برف روبی و باز کردن مسیر خیابانها در سطح شهر حاضر می شوند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر وضعیت نامناسب برخی از مناطق پایتخت در زمان بارش نزولات آسمانی خاطر نشان کرد: در مناطق یک، ۲، ۳، و ۴ شدت بارش نزولات آسمانی بیش از سایر مناطق است و شهرداری در این مناطق برنامه های ویژه تری را در ایام سرد سال دارد.

حقانی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در شورای چهارم شهر تهران به منظور کاهش استفاده از نمک برای جلوگیری از یخ زدگی معابر و خیابان ها تصریح کرد: یکی از مسائلی که در شورای چهارم شهر تهران تاکید ویژه ای به آن شده است کاهش سالیانه مصرف نمک برای کنترل یخ زدگی های در فصل سرما است.

وی ادامه داد: نمک عامل اصلی برای جلوگیری از یخ زدگی به شمار می آید و متاسفانه در سال های قبل که شدت استفاده از نمک برای کاهش یخ زدگی ها زیاد بوده است، شاهد آسیب دیدگی خودروها و به ویژه شاسی و لاستیک خودروها بوده ایم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نمک برای درختان نیز می تواند مشکل ساز شود تصریح کرد: استفاده بیش از اندازه نمک سبب رسوخ این ماده به اعماق خاک شده و همین موضوع سبب می شود ریشه درختان آسیب ببیند.

حقانی افزود: کوبیدگی خاک یکی از دلایل استفاده از نمک زیاد برای کنترل یخ زدگی ها به شمار می آید و به همین خاطر تصمیم گرفته شده از مصرف نمک برای کاهش یخ زدگی معابر کاسته شود.

وی در خصوص جایگزین های تعریف شده برای نمک گفت: در دنیا مرسوم است که برای جلوگیری از یخ زدگی ها از نمک استفاده شود اما موادهای جایگزینی نیز برای کاهش استفاده از این ماده معرفی شده که شهرداری تهران نیز طی سالهای اخیر اقدام به خریداری آنها کرده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر گران قیمت بودن ماده جایگزین نمک خاطر نشان کرد: به علت گران بودن ماده جایگزین نمک از این ماده بیشتر در فرودگاه ها و پل های هوایی استفاده می شود و شهرداری تهران اگر بخواهد نمک را به صورت صددرصد حذف کند باید هزینه بسیار بالایی را متقبل شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا