اجتماعی و فرهنگی

جزئیات انهدام باند زورگیران از مشتریان بانک‌ها

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  سال گذشته بود که گزارش یک فقره زورگیری در محدوده خانی آباد نو به مأموران انتظامی اطلاع داده شد و مالباخته که مردی میانسال بود به کارآگاهان گفت: پس از نقد کردن چکی که مربوط به کارگاهم بود از یکی از شعب بانک پارسیان خارج شدم. محل کارگاه من در پاسگاه نعمت آباد است. سوار ماشین بودم و همینکه جلوی کارگاه پارک کردم تا پیاده شوم چهار نفر با قمه و انواع سلاح سرد به سمت من آمدند. این افراد در حالیکه سوار بر دو دستگاه موتور سیکلت هوندا بودند تمام وسایل و کیفم را گرفتند و بعد از آن از محل دور شدند. بسیار ترسیده بودم و هرچه مقاومت هم کردم حاصلی نشد.

رسیدگی به این موضوع ادامه داشت تا اینکه مشخص شد این زورگیری ها سریالی است. زورگیران که چهار نفر سوار بر موتور سیکلت بودند با اطلاع از پول همراه مالباخته به او نزدیک شده و با تهدید چاقو و قمه اموال را از دست فرد شناسایی شده در می آوردند.
همچنین تحقیقات بیشتر در این زمینه نشان داد که زورگیران در برابر هر فردی بنا بر وسیله نقلیه اش رفتار متفاوتی نشان می دهند و برای مثال اگر فرد پیاده بود او را تعقیب کرده و در زمان مناسب و بسته به خلوتی محل به مالباخته حمله ور شده و اموال را می گرفتند، اما اگر فرد مورد نظر سوار بر ماشین بود او را دنبال می کردند و در فرصتی مناسب در میان خیابان و اتوبان با ماشین تصادف کرده و یا به بهانه‌ای با راننده اتومبیل که پول در کیفش بود درگیری لفظی پیدا می کردند و سرنشینان یک موتور سیکلت دعوا را گرم می کردند و موتور سیکلت سواران دیگر اموال را از ماشین برداشته و متواری می شدند.
همچنین در مواردی هم که وسیله نقلیه فرد مورد نظرشان موتور بود با او درگیری لفظی بر سر ناموس را بهانه می کردند و از فرصت استفاده کرده و با تهدید قمه و چاقو اموال فرد را می ربودند.
در تحقیقات بعدی کارآگاهان پایگاه پنجم مشخص شد که این باند به وسیله یک نفر زاغ‌زن که خود را در سرقت ها مستتر کرده بود صورت می گیرد. در این مرحله مأموران سریعا به سراغ دوربین های مدار بسته رفتند و با بررسی فیلم های ضبط شده مطمئن شدند که یک نفر زاغ‌زن در همه موارد مالباخته را زیر نظر گرفته است. بعد از این مأموران به بررسی سوابق در بانک اطلاعاتی اداره آگاهی پرداختند و این زاغ‌زن را که فردی با هویت منصور و از مجرمین سابقه دار در زمینه زورگیری بود شناسایی کردند، اما وی فاقد مکان مشخصی بود.
تحقیقات مأموران با هماهنگی دستگاه قضایی ادامه داشت و بررسی تماس های رد و بدل شده بین منصور و دوستانش مشخص کرد که همدستان منصور هشت نفر از بچه محل هایش هستند که برخی از آنان دارای سابقه شرارت و سرقت در محله خود هستند. سرانجام مأموران با انجام یک سری عملیات پیچیده دیگر و درست همزمان با برگزاری طرح دستگیری کیف قاپان تهرانی تمامی متهمان این پرونده به همراه رئیس باند که زاغ‌زن گروه نیز بود، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره سرقت زورگیری در مناطق غرب و شمال غرب تهران و همچنین شناسایی چند تن از مالباختگان، همچنان تحقیقات در زمینه این پرونده ادامه دارد.
وی از مالباختگانی که به این صورت مورد زورگیری قرار گرفته اند خواست که با توجه به زمان این سرقت ها که شامل تابستان سال گذشته تا اوایل مهر ماه امسال است با مراجعه به پایگاه پنجم آگاهی تهران بزرگ، به شناسایی متهمان بپردازند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا