شورای شهر

مصوبه حیاتی شورا با موضوعیت خیابان ولیعصر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین   در سیصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت طرح حفظ و گسترش درختان خیابان ولیعصر (عج) مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره این طرح اظهار داشت: درختان خیابان ولیعصر(عج) با ساخت املاک تجاری بزرگ مقیاس، و عدم توجه به این درختان در هنگام ساخت، در حال از بین رفتن است.

وی افزود: بر این اساس امروز این طرح مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار می‌گیرد که بر اساس آن، در هنگام ساخت املاک تجاری بزرگ مقیاس، در این خیابان باید بعضی از نکات رعایت شود.

سالاری درباره یک فوریت این طرح گفت: برای حفاظت از درختان خیابان ولیعصر(عج)، حریم و عرصه تعیین شده و باید با گام‌های هماهنگ مدیریت شهری و تدوین ضوابط مناسب به حفاظت از این محور تاریخی پرداخت.

وی گفت: با توجه به ارزش درختان خیابان ولیعصر(عج)، روند خشک شدن درختان خیابان ولیعصر (عج) سال‌هاست وجود داشته و از مرز هشدار گذشته است و با توجه به اینکه بیشتر درختان خیابان ولیعصر(عج) در جوی آب دائما در بستر آب رونده بوده عملا فاقد حریم درخت برای کوددهی معمولی بوده و گودبرداری برای پایدارسازی گود ساختمان‌های بلند مرتبه، آسیب جدی به ریشه درختان زده و ارتفاع ساختمان‌ها نیز مانع تابش نور خورشید بر این درختان شده است. پس برای حفاظت از میراث طبیعی طولانی‌ترین خیابان شهر تهران این طرح ارائه شده است.

سالاری گفت: براساس این طرح، ساخت هر گونه تونل و سازه در عمق کمتر از ۱۰ متری سطح خیابان ولیعصر(عج) و حریم سطحی ۴ متری و ایجاد و ساخت کانال تأسیسات در عمق ۴ متری تا حریم سطحی ۴ متری درختان این خیابان ممنوع است.

وی افزود: استفاده از هرگونه مصالح آسیب‌رسان به درختان و امتداد نفوذ‌پذیری خاک از جمله سیمان و‌ آهک در کف‌سازی و جداره‌سازی جوی‌ها و آبروهای مجاور درختان خیابان ولیعصر (عج) ممنوع است و شهرداری مکلف است حداکثر در بازه زمانی سه ماهه نسبت به اصلاح و بهسازی کف سازی جوی آب از مصالح نفوذ‌پذیر اقدام نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا