اجتماعی و فرهنگی

مظاهریان در دیدار با توان یابان‌شاغل در شهرداری تهران: توان یابان باید با روحیه مطالبه گری مسیر تحقق عدالت اجتماعی را هموار کنند

معاون شهردار تهران و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران بر لزوم مشارکت توان یابان شاغل در شهرداری تهران برای مطالبه گری و پیگیری حقوق این افراد در دستورالعمل های کاری و مناسب سازی فضاهای شهری و تحقق عدالت اجتماعی در شهر تاکید کرد.

به گزارش شوراآنلاین حامد مظاهریان در دیدار با توان یابان‌شاغل در شهرداری تهران گفت: مناسب سازی فضاهای شهری فقط ویژه معلولین نیست و شهر باید برای استفاده همه شهروندان بویژه اقشار خاص مانند سالمندان، مادران باردار، کودکان و… نیز مناسب باشد.

وی افزود: طی دهه های اخیر برای فرهنگ سازی در حیطه توان یابان حرکت های خوبی آغاز شده و حتی ادبیات پرداختن به معلولیت نیز تغییر یافته است به طوری که امروزه بهسازی و مناسب سازی کلیدواژه های اصلی در مواجهه با این مقوله هستند. گرچه با فضای ایده آل شهری فاصله داریم اما در این دوران گذار، اقدامات به تدریج در حال انجام است.

مظاهریان ادامه داد: موضوعات مربوط به شاغلین دارای معلولیت در شهرداری تهران در سه حوزه کلان کار، درمان و فعالیتهای اجتماعی تقسیم بندی می شود. گرچه رفع نابرابری ها و مناسب بودن فضا و محیط کار برای افراد دارای معلولیت در اولویت است اما شاید بتوان با مقوله دورکاری بخشی از مسائل موجود را مرتفع ساخت.

وی گفت: می توان دورکاری را برای جامعه ۵۰۰ نفری شاغلین دارای معلولیت در شهرداری تهران به صورت آزمایشی اجرا کرد و تاثیرات دوسویه آن را به لحاظ رضایت شغلی کارکنان و ارتقای بهره وری سازمانی مورد سنجش قرار داد.

مظاهریان خاطرنشان کرد: مشارکت معلولین و توان یابان به عنوان قشر فعال و توانمند جامعه در فعالیت های اجتماعی داوطلبانه به ویژه کمک به مناسب سازی معابر و فضاهای شهری برای مدیریت شهری بسیار اثرگذار و مهم است.

در این دیدار توان یابان شاغل در شهرداری تهران از راه اندازی کانون معلولین شهرداری تهران به منظور پیگیری مطالبات خود خبردادند و آمادگی این کانون را برای همکاری با مدیریت شهری به عنوان بازوی مشورتی در مناسب سازی فضاهای شهری اعلام کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا