مدیریت شهری

شبانه چند کارتن خواب جمع آوری می شوند؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین آمارهای غیر رسمی از وجود ۱۵ هزار کارتن خواب در تهران خبر می دهد و این درحالی است که با وجود اینکه آمار رسمی از تعداد زنان کارتن خواب در سطح استان تهران وجود ندارد، اما آمار غیررسمی می‌گوید؛ یک‌سوم از این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

هوشیار، مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران نیز در این رابطه می گوید: شهرداری هر شب بیش از ۵هزار کارتن خواب را جمع آوری می‌کند.

وی بیان اینکه از کارتن خواب‌های جمع آوری شده، 10 درصد این افراد دارای بیماریهای واگیردار هستند،ادامه می دهد: گرمخانه ها و مددسراهای شهرداری هر شب میزبان ۵هزار کارتن خواب هستند؛ اما با بودجه دولتی نمی‌توان نیازمندان را حمایت کرد و این مهم نیازمند مشارکت اجتماعی است.

هوشیار با اشاره به شناسایی بیش از ۳ هزار کودک کار و خیابان، گفت: با شناسایی این تعداد توانسته‌ایم توانمندسازی را در راستای پیشگیری از آسیب‌ها به آنها آموزش دهیم.

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران با تاکید بر زنانه شدن کارتن خوابی می گوید: امروزه کارتن خوابی به سمت زنانه شدن می‌رود و آسیب‌ها در تهران اتفاقی زنانه است و این معضل حل نمی‌شود مگر بدست خود مردم.

نحوه پذیرش در بهزیستی تهران:

افرادی که در استان تهران بدون مکان و سرپناه هستند می توانند با داشتن شرایط لازم از سوی سازمان بهزیستی تهران پذیرش شوند.

مددجویان کارتن خواب شامل افرادی هستند که توسط گشت شناسایی شهرداری(خط ۱۳۷) شناسایی شده و به اردوگاه اسلامشهر انتقال داده می شوند.

این افراد اعم از زن و مرد و کودک و سالمند به هر دلیلی لامکان بوده و در خیابان ها زندگی می کنند و ساماندهی تعدادی از آن ها برعهده بهزیستی است.

مراحل انجام پذیرش این افراد به این صورت است که ابتدا باید حکم قضایی انتقال مددجویان به بهزیستی توسط قاضی طرح ویژه جمع آوری کارتن خواب ها صادر شود.
سپس پرونده به نماینده بهزیستی در اردوگاه اسلامشهر تحویل داده شده و ارزیابی و ویزیت توانخواه توسط تیم تخصصی بهزیستی که شامل پزشک ، روانشناس و مددکار است برای تعیین نوع مشکل(ذهنی ـ جسمی ـ سالمندـ بیمار اعصاب و روان، زنان آسیب دیده و یا سالم)
انجام شود.

مرحله بعدی انتقال پرونده کامل این افراد به اداره پذیرش جهت ساماندهی و انتقال مددجویان در مراکز مرتبط است و توانخواهان شهرستانی به استان و شهرستان های محل سکونتشان فرستاده می شوند.

فرایند ساماندهی پذیرش این دسته از مددجویان یک ماه طول می کشد و مدارک مورد نیاز علاوه بر حکم قضایی داشتن برگه آزمایش تست اعتیاد ـ HIVـ HCV ـ HBS ـ و برگه پزشکی قانونی برای زنان و دختران و کودکان آسیب دیده و در معرض آسیب است.
این افراد همچنین باید برگه ویزیت پزشک عمومی و روانپزشک اداره پذیرش، ارزیابی روانشناس و گزارش مصاحبه مددکاری را به همراه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا