اجتماعی و فرهنگی

رد ۱۸هزار تاکسی در تست معاینه فنی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  مهدی ابراهیمی معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران امروز در آئین انجام تست معاینه فنی برای تاکسی‌های پایتخت گفت: بر اساس قانون، سن برخی تاکسی‌ها کمتر از پنج سال است و انجام معاینه فنی شامل حال آنها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار دستگاه تاکسی در تهران عمر بین ۵ تا ۱۰ سال دارند که باید برای دریافت معاینه فنی حتما به مراکز مراجعه کنند، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی برای تشویق آنها، ۵۰ درصد هزینه معاینه فنی را تقبل کرده و آنها موظف هستند هر شش ماه یک بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تعداد تاکسی‌های  فرسوده در تهران را ۱۴ هزار عنوان کرد که عمر بالای ۱۰ سال دارند ادامه داد: این تاکسی‌های فرسوده نه تنها یارانه معاینه فنی شامل حال آنها نمی‌شود بلکه باید نسبت به نوسازی تاکسی‌هایشان هر چه زودتر اقدام کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار تاکسی فرسوده در نوبت نوسازی ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: امروز خبر خوبی به دست ما رسید که ۷۰۰۰ تاکسی تا کنون نوسازی شده‌اند که امیدوارم این روند نوسازی تا پایان سال تکمیل شود و مابقی خودروها نیز نو شوند.

وی با بیان اینکه ۵۷ هزار تاکسی (۵۰ هزار تاکسی دارای بیش از عمر پنج سال به علاوه ۷۰۰۰ تاکسی که در نوبت نوسازی هستند) مشمول انجام تست‌های معاینه فنی هستند، گفت: از این تعداد تا آخر مهرماه ۴۰ هزار دستگاه به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که شاهد رشد ۱۰ درصدی مراجعه تاکسی‌ها به مراکز معاینه فنی هستیم؛ البته با توجه به تعداد تاکسی‌های بالای ۵ سال برای اخذ معاینه فنی، ۱۷ هزار تاکسی باقی مانده‌اند.

ابراهیمی افزود: ۱۸ هزار تاکسی به دلیل نقص فنی و عیوب ظاهری نتوانستند در مرحله اول مراجعه به مراکز، معاینه فنی بگیرند که پس از رفع مشکلات به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در اجرای طرح کاهش با هیچ دستگاهی از جمله خودروهای وابسته به خودش اعم از تاکسی و اتوبوس اغماض ندارد گفت: شهرداری از طریق پیامک به همه تاکسی‌ها اعلام کرده است که باید نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کند اما اگر خودرویی نسبت به انجام این مهم کوتاهی کرد قطعا برابر آئین نامه تاکسیرانی با این خودروها برخورد خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا