شورای شهر

دنیامالی: کم بودن روابط شورا و مجلس باعث تصویب کاهش اعضای شورا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین احمد دنیامالی صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: یک سالی است که در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی این بحث مطرح بوده و در نهایت نمایندگان به این جمع بندی رسیده‌اند که تعداد اعضای شورای اسلامی را از ۳۱ به ۲۱ تن تقلیل دهند.

 

وی در خصوص استدلال اعضای مجلس شورای اسلامی در مورد این تصمیم گفت: با توجه به اینکه تعداد اعضای جامعه شورایی کشور افزایش چشمگیری داشته است و با توجه به افزایش تعداد شوراها برخی مشکلات برای شهرها ایجاد شده است که بر اساس همین استدلال، نمایندگان مجلس شورای اسلامی چنین تصمیمی را گرفته‌اند.

 

وی افزود: به نظر بنده هرچه مشارکت و تکثر بیشتر باشد عملکرد شوراها موفق تر خواهد بود البته با توجه به صحبت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش بینی می‌شد که این طرح با رای بالایی به تصویب برسد.

 

وی کم بودن رابطه شورای اسلامی شهر تهران و مجلس شورای اسلامی را یکی دیگر از علل مصوب شدن کاهش اعضای شورا خواند و افزود: متاسفانه روابط میان شورا و مجلس کم است بر همین اساس چنین تصمیماتی اتخاذ می‌شود. اکثریت اعضای شورا از این موضوع اطلاع داشتند و خود بنده نیز چندین جلسه با نائب رئیس کمیسیون شوراها در این مورد صحبت کردم.

 

وی ادامه داد: نظام شورایی با این استدلال بنا شده است که تکالیف از دوش دولت برداشته شود و بر عهده مدیریت شهری گذاشته شود تا از این طریق مشکلات مرتفع شود اما دولت ما هم سیاست گذار است و هم مجری که این امر باعث شده دولت بزرگ شود و تا زمانی که با این شیوه عمل می‌کنیم نمی‌توانیم انتظار محقق شدن مدیریت یکپارچه شهری را داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا