اجتماعی و فرهنگی

جزئیات سهمیه ۳ هزار نفری در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدحسین کفراشی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «سهمیه استخدامی ایثارگران در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به چه میزان است؟» اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران، ۲۵ درصد سهمیه استخدام در هر دستگاه اختصاص به جانبازان بالای ۲۵ درصد و فرزندان آنها، آزادگان و فرزندان شهدا دارد.

وی ادامه داد: ۵ درصد سهمیه نیز به فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان دفاع مقدس اختصاص دارد که جمعاً حداقل ۳۰ درصد از سهمیه استخدامی در همه وزارتخانه‌ها، سهمیه خانواده ایثارگران است؛ در آزمون استخدامی سال گذشته وزارت آموزش و پرورش این قانون اجرا شد و ۱۵۰۰ نفر از مجموع ۵ هزار سهمیه، به ایثارگران اختصاص داشت.

کفراشی افزود: در سال‌جاری نیز از مجموع ۱۰ هزار نیرویی که قرار در آموزش و پرورش جذب شود ، ۳ هزار نفر سهمیه ایثارگران است که مربوط به قانون جامع ایثارگران ماده‌های ۴۸ و ۲۱ است؛ ماده ۴۸ قانون می‌گوید« اگر در دستگاهی، جانباز بالای ۲۵ درصد یا آزاده و شهید باشد، آن دستگاه می‌تواند یکی از فرزندان آنها را استخدام کند» که این اضافه بر سهمیه استخدامی است و در تبصره ۲۵ ماده ۲۱ نیز هست.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: امسال اعلام کرده‌ایم همه کسانی که شامل ماده ۴۸ یا ۲۱ قانون جامع ایثارگران می‌شوند، در آزمون شرکت کنند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد، قرار شد از بین این افراد کسانی که توانایی تدریس در آموزش و پرورش را دارند، مانند بقیه افراد در آزمون استخدامی این وزارتخانه شرکت کنند و سهمیه مربوطه در بین خود این افراد رقابت ایجاد کند.

کفراشی تأکید کرد: هدف این بوده است که افراد دارای شرایط احراز، بین ایثارگران گلچین شده و با یکدیگر رقابت کنند و این افراد با دیگران رقابت نخواهند داشت.

وی در «خصوص اینکه آیا رشته‌های خاصی برای پذیرش نیرو مدنظر دارید؟»، تصریح کرد: البته اعلام کرده‌اند از سهمیه‌ها در تک رشته‌ها انتخاب نشوند و در رشته‌هایی که ۲،۳ یا ۴ نفر به بالا می خواهند، گزینش صورت گیرد تا قدرت گزینش بیشتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته افراد، باید شروطی که در قانون آمده است و نیز بومی بودن را دارا باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا