اجتماعی و فرهنگی

جیب‌بر اتوبوس‌های تندرو دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین پس از دستگیری‌های متعدد جیب‌بران خطوط بی. آر. تی، از مدتی بعد دوباره سرقت‌های سریالی به شیوه جیب‌بری با سوء استفاده از شلوغی این خطوط به جریان افتاده بود که به دنبال آن با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۱۲ دستور دستگیری سارق این خطوط در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم آگاهی قرار گرفت.

۱۲ مهر ماه سال جاری بود که ماموران انتظامی در جریان سرقتی در ایستگاه بی. آر. تی چهارراه مولوی قرار گرفتند و پس از حضور ماموران کلانتری در محل، مرد مالباخته به ماموران گفت: مردی در اتوبوس بی. آر. تی به من نزدیک شده بود. از آنجایی که به رفتار او مشکوک بودم مراقب جیب هایم شدم تا اینکه در ایستگاه مولوی قصد کردم پیاده شوم و هنگام خروج متوجه پیاده شدن مرد مظنون نشدم. چند متری بیشتر راه نرفته بودم که یکدفعه مرد مظنون کیفی که در دستم بود را ربود و مرا به داخل جوی آب هل داد. پس از این سریعا از محل متواری شد و هرچه به دنبال او دویدم بی‌فایده بود. یک میلیون تومان وجه نقد در کیفم داشتم که قرار بود آن را به حساب زنم برای انجام عمل فرزندم بریزم.

پس از ثبت این موضوع در پرونده تلاش‌های ماموران اداره هفدهم این بار با شدت به جریان افتاد تا اینکه از طریق کنترل نامحسوس در ایستگاه‌ها مشخص شد فردی شبیه به سارق کیف یک میلیونی، دائما در خط بی‌آرتی ولیعصر راه آهن در حال تردد است. چند روز از این موضوع نگذشته بود که بالاخره مرد مظنون توسط ماموران شناسایی و مورد تعقیب قرار گرفت و از آنجا که ماموران او را به صورت نامحسوس زیر نظر قرار داده بودند او در لحظه‌ای که قصد سرقت از یک مسافر را در شلوغی بی. آر. تی داشت، بازداشت شد و با صدور قرار قضایی در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم آگاهی قرار گرفت.

با توجه به مدارک و وسایل کشف شده از لباس زیر متهم بزودی او تحت بازجویی‌های فنی و پلیسی قرار گرفت و همان یک میلیون تومان وجه نقدی که روز ۱۲ مهر ماه در ایستگاه مولوی سرقت شده بود نیز از سارق کشف شد.

زمانی که او تحت بازجویی قرار گرفت، در مورد سرقت‌های سریالی خود گفت: من تنها چهار روز است که به تهران آمده بودم و زمانی که دستگیر شدم قصد در آوردن پول موادم را داشتم، این در حالی بود که متهم در تاریخ ۲۷ مهر ماه دستگیر شده و اعترافات او در مورد چهار روز سرقت کردن همگی ساختگی بود.

متهم در ادامه بازجویی‌ها به سه فقره سرقت با این شیوه اعتراف کرد و گفت: در خطوط مختلف بی. آر. تی دست به چنین کاری زده است و بیشتر نیز سعی می‌کرده از افراد افغانی سرقت کند تا در دردسر کمتری بیفتد. او در ادامه معترف شد در خطوط ولیعصر راه آهن، آزادی تهرانپارس و همچنین خاوران آزادی سرقت‌های خود را انجام داده است.

همچنین در بررسی‌های بعدی مشخص شد متهم که در ابتدا منکر هرگونه سابقه‌ای شده بود، دارای دو مرتبه سابقه زندان رفتن است و در ۲۰ مورد دیگر از دستگیری‌ها حین سرقت توسط ماموران کلانتری یا پلیس مترو تنها به دلیل نبود مدارک موثق دال بر سرقت و جلب رضایت شاکی در مراحل اولیه آزاد شده است.

به گفته خود متهم وی از بهمن ماه سال ۹۴ از زندان آزاد شده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: با توجه به مدارک موجود در پرونده و اعتراف صریح متهم به سه فقره از سرقت‌ها و به دلیل اینکه احتمال سرقت‌های بیشتری توسط متهم وجود دارد، با هماهنگی‌های قضایی صورت گرفته، تصویر بدون پوشش متهم صادر شده است.

وی از شاکیانی که قادر به شناسایی متهم هستند خواست که با حضور در اداره هفدهم آگاهی تهران بزرگ شکایت خود را از متهم مطرح کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا