سیاسی

اختلاف بر سر قرارداد بوئینگ با ایران بالا گرفت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  به نقل از پایگاه خبری سنت لوئیس تودی، اختلافات سیاسی در مورد توافق هسته‌ای ایران به خزانه‌داری ایالت میسوری آمریکا نیز کشیده شده است به طوریکه مقامات جمهوری‌خواه و دموکرات خزانه‌داری این ایالت بر سر میزان محدود کردن روابط مالی با ایران اختلاف دارند.

اینکه این ایالت باید به علت توافق بوئینگ برای ساخت ۸۰ هواپیما برای ایران از دادن اعتبارات مالیاتی به این شرکت خودداری کند یا نه، از جمله موضوعات متعددی است که در آستانه انتخابات ۸ نوامبر در فضای رقابت‌های انتخاباتی در این ایالت مطرح می‌شود.

اریک اشمیت، سناتور جمهوری‌خواه ایالت میسوری در این رابطه گفت، بوئینگ باید از دریافت ۲۲۹ میلیون دلار اعتبار مالیاتی وعده داده شده توسط این ایالت برای حفظ و توسعه فرصت‌های شغلی در ایالت میسوری محروم شود.

وی می‌افزاید: «من فکر نمی کنم هیچ دلاری از مالیات‌دهندگان باید وارد شرکتی شود که با ایران تجارت می‌کند.»

بیکر که همچنان حامی سیاست عدم سرمایه‌گذاری در کشورهای حامی تروریزم است، در مورد فروش هواپیما از سوی این شرکت آمریکایی به ایران می گوید : «ما به ایران پولی نمی دهیم، بلکه پول از سوی ایران به کشور ما سرازیر می‌شود. » وی افزود توقف به یکباره اعتبارات مالیاتی پس از اختصاص آنها، این پیام را به شرکت‌ها می‌رساند که فضای کسب و کار در میسوری بی‌ثبات است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا