شورای شهر

موضع گیری سخت معصومه آباد در قبال پلیس/ساکت نمی مانیم!

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین معصومه آباد به آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: خودروها سهم قابل توجهی در تولید آلایندگی‌ها دارند که باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شود. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میزان ‌آلایندگی‌ خودروها بستگی به سوخت آنها دارد گفت: اینکه خودروها کاربراتوری هستند یا انژکتوری و سال ساخت آنها را باید در نظر گرفت و محدویتی برای تردد آنها ایجاد کرد تا آلودگی هوا کاهش یابد.

به گفته آباد ۳ میلیون پلاک در تهران تردد می‌کنند و تعداد زیادی خودرو نیز روزانه در تهران شماره گذاری می‌شوند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خودروهایی که پلاک و وارد شهر می‌شوند هیچ خودرویی از گردونه خارج نمی‌شود گفت: باید برای خروج خودروهای فرسوده فکری کرد. 

وی به طرح کاهش یا همان LEZ اشاره کرد و گفت: این طرح مصوبه شورای عالی ترافیک را دارد و نمی‌تواند پلیس این طرح را یک طرف ملغی کند. 

به گفته آباد سیستم‌های سوخت رسانی کاربراتوری خودروها در ازای یک کیلومتر حرکت ۴۰ گرم آلودی تولید می‌کند ولی خودروهای انژکتوری در ازای یک کیلومتر حرکت ۵ گرم آلودگی تولید می‌کنند. 

وی با تاکید بر این موضوع که توسعه حمل ونقل عمومی در کاهش آلودگی هوا نقش بسیار مهمی دارد گفت: اگر می‌خواهیم آلودگی کاهش یابد باید سیستم حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم. 

آباد در خصوص لغو طرح کاهش از سوی پلیس گفت: شورا حتما در این زمینه ورود می‌کند و ساکت نمی‌ماند و پلیس هم نمی‌تواند این طرح را یکطرفه ملغی کند چرا که قانون است. 

آباد بیان کرد: در اولین اقدام رئیس پلیس را به شورا دعوت می‌کنیم تا در این زمینه نظرات خود را اعلام کند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: که دوباره طرح کاهش آغاز می‌شود چرا که دلیلی برای لغو آن وجود ندارد و در این زمینه کار کارشناسی صورت گرفته است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا