اجتماعی و فرهنگی

کشف و ضبط انواع گوشت فاسد در صومعه سرا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مهدی بهروزی در نشست با خبرنگاران که عصر یکشنبه در ساختمان شبکه دامپزشکی شهرستان صومعه سرا برگزار شد، اظهار کرد: کنترل و نظارت براستحصال و عرضه موادخام برعهده سازمان دامپزشکی است.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی های انجام شده توسط اکیپ دامپزشکی شهرستان صومعه سرا، گفت: در هفته های منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی به دلیل پخت غذاهای نذری این نظارت ها و بازرسی ها بیشتر از قبل بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی صومعه سرا افزود: در این بازرسی ها ۲۵۰ کیلوگرم از انواع موادخام پروتئینی، گوشت گاو و مرغ، خوراک بسته بندی شده طیور فاسد و غیرقابل مصرف کشف و ضبط و معدوم شد.

به گفته این مسئول در همین راستا چهار فرد متخلف دستگیر و بعداز تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی همچنین در ادامه به پملپ یک واحد صنفی متخلف در روستای تنیان صومعه سرا به دلیل کشتار غیرمجاز و عرضه گوشت فاسد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این بازرسی لاشه چهار گوسفند کشتار شده کشف و بعداز نمونه برداری و دریافت نتیجه آزمایش مبنی برفاسد و غیرقابل مصرف بودن گوشت ها فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

بهروزی ضمن تقدیر و تشکر از دادستان شهرستان صومعه سرا، تصریح کرد: مراجع قضایی شهرستان نسبت به مسائل بهداشتی و در ارتباط با سلامت شهروندان نهایت همکاری و حمایت را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه شبکه دامپزشکی صومعه سرا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی کشیکی از کارشناسان بهداشتی برای انجام عمل ذبح دام به سراسر شهرستان اعزام کرده است، افزود: در این دو روز بیش از ۴۰ رأس گوسفند با حضور کارشناسان و بازرسان شبکه دامپزشکی قربانی و ذبح شده است.

 
 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا