استان

تذکر ۱۲ نماینده مجلس درباره طرح انتقال آب دریای خزر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران با استاندار و معاونین استانداری مازندران به منظور بحث و بررسی اولویت‌های توسعه‌ای مازندران و حل مشکلات برگزار شد. 

در این نشست ابتدا استاندار مازندران، کشاورزی مازندران را یکی از اولویت های مهم و جدی در حوزه توسعه اقتصادی دانست و گفت: در این زمینه و در حوزه واردات برنج مدیریت خوبی صورت گرفت و افزایش بهره وری در این بخش از برنامه های راهبردی ماست.

در این نشست معاونین سیاسی امنیتی، هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی و هماهنگی امور عمرانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تشریح فعالیت ها و اقدامات حوزه فعالیت خود پرداختند. در ادامه نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقاد خود در مورد مسائل مختلف استان پرداختند.

بررسی وضعیت مرکبات مازندران در کمیسیون کشاورزی مجلس

استاندار مازندران از بررسی وضعیت مرکبات مازندران در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه خبرداد و گفت: کشاورزان مازندرانی از قیمت برنج رضایت دارند و دولت در این زمینه با کنترل واردات کمک خوبی به کشاورزان کرده است.

وی به افزایش محصولات باغی استان و ضرورت توجه به حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: مشکلات ساختاری و اساسی در زمینه صادرات مرکبات وجود دارد و قیمت محصولات ما هم بالاست. امکان رقابت وجود ندارد و باید مشوقهای صادراتی و تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه اختصاص یابد.

استاندار مازندران بر تداوم نشست با نمایندگان برای بهره گیری از ظرفیت بالای نمایندگان برای حل مشکلات استان، تاکید و اظهار کرد: ضریب برخورداری از اعتبارات ملی و استانی مازندران در دولت تدبیر و امید افزایش خوبی یافته است ولی به دلیل مشکلات اعتباری، تخصیص ها کامل صورت نمی گیرد و طرح های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به سیاست تنفس جنگل دولت در زمینه جنگلداری گفت: این طرح باید در قالب یک طرح و برنامه اجرایی شود و در زمینه حفاظت، فعالیت های زیربنایی و احیا نیز باید برنامه ارائه کرد.

استاندار مازندران به تعیین ۵۵ فعالیت مهم و اساسی در حوزه اقتصاد مقاومتی  اشاره کرد و گفت: در زمینه ارائه تسهیلات رونق تولید و بسته حمایتی، استان مازندران موفق شده با ارائه تسهیلات به ۴۹۹ واحد تولیدی به مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان رتبه اول کشور را کسب کند.

استاندار مازندران ادامه داد: در سال ۹۵ در کنار تحقق اقتصاد مقاومتی به مسائل اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد توجه جدی شده است و با راه اندازی اولین مرکز رصد اجتماعی استانی در مازندران، زمینه تحقیقات و پژوهش فراهم شده و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. سند کنترل و کاهش طلاق در استان تدوین شده و با اجرای طرح های مختلف رشد طلاق مهار شده و کاهش پیدا کرده است.

اتمام سد هراز نیازمند پیگیری است

فلاح یادآور شد: در حوزه زیربنایی نیز فعالیت هایی صورت گرفته ولی باید توسعه یابد، به عنوان نمونه سدهای مطالعه شده‌ای در استان داریم که باید برای تخصیص اعتبارات آن اقدام کنیم، مهم ترین سد نیمه تمام استان، سد هراز است که ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاینانس آن از سوی شورای اقتصاد تصویب شده و شرکت چینی نیز فاینانس آن را به مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو پذیرفته است که باید همه در این زمینه پیگیری کنیم تا سریعتر اقدام شود.

تذکر ۱۲ نماینده مجلس درباره طرح انتقال آب دریای خزر

احمدی لاشکی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران در این نشست از استاندار و معاونین استانداری به دلیل برپایی چنین جلسه‌ای، تقدیر و تشکر کرد و گفت: انتظار می‌رود این نشست‌ها بیشتر شود تا با هماهنگی و با بهره گیری از ظرفیت نمایندگان و مدیران زمینه حل مشکلات استان فراهم شود.

وی از تذکر کتبی ۱۲ نماینده مازندران در مورد انتقال آب دریای مازندران خبر داد و گفت: همه نمایندگان، مدیران و مسئولان استان باید در این زمینه با سیاست واحد از دریای مازندران حفاظت کنند.

احمدی لاشکی در پایان به اهمیت سرشماری اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا آمار دقیق و صحیح ثبت شود تا بتوان از این اطلاعات در جهت برنامه ریزی منطقی بهره برد.

نمایندگان به دنبال ۱۲ طرح اولویت دار مازندران

حسین نیازآذری سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران پس از نشست مشترک مجمع نمایندگان با استاندار و معاونین استانداری از اقدام ملی مجمع نمایندگان برای پیگیری طرح های اولویت دار و محرک توسعه استان خبر داد.

نیازآذری درباره دیگر محورهای این نشست افزود: تشریح آخرین وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان مازندران، بررسی طرح های عمرانی و توسعه ای استان، تحلیل روندهای برنامه ششم توسعه و طرح مشکلات و تنگناهای استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان درباره مصوبات این نشست گفت:  مقرر شد استانداری ۱۲ پروژه اولویت دار استان را حداکثر تا یک ماه دیگر به مجمع نمایندگان اعلام کند تا در سطح ملی پیگیری شود.

نیازآذری از نشست روز دوشنبه  مجمع نمایندگان و استاندار با وزیر جهاد کشاورزی  برای بررسی مشکلات فراروی مرکبات خبر داد و خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان به طور جد بازار مرکبات و سایر محصولات کشاورزی را با هدف حمایت از تولید رصد و پیگیری می کند.

نیازآذری از نگرانی و اعتراض مجدد مجمع نمایندگان به مسئله انتقال آب دریای خزر به سمنان و معضل پسماند در این جلسه، اشاره و تاکید کرد: مجمع نمایندگان مخالف انتقال آب دریای خزر هستند و از روند مدیریت پسماند در استان راضی نیستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا