سیاسی

دفاع تمام قد رییس جمهور از ظریف

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه و در دیدار جمعی از ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور اظهار داشت: ما به امام و رهبری در تاریخ افتخار می‌کنیم که میلیاردها انسان در سراسر جهان به او به عنوان رهبر آزادگان می نگرند و از او راه و رسم زندگی آموخته اند.

 رییس جمهور گفت: باید با منطق و اخلاق اسلامی و ایرانی توهمات را از بین ببریم. در زمینه هسته ای که دکتر ظریف بار مسئولیت سنگین ملی را به دوش کشیدند یکی از کارهای اصلی ما توهم زدایی بود.

روحانی به برخوردها در این زمینه اشاره کرد و گفت: دکتر ظریف الان هم گاهی حرف های نیشدار را تحمل می کنند. وقتی خدا می خواهد اجر و مزد بدهد همین است. گاهی نیش ها در این دنیا به نوش ها در آن دنیا تبدیل می شود و البته مردم قدردان زحمات خادمان خود هستند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: مدام می گفتند ایران در حال ساخت بمب هسته ای است. حال مشخص شده که همه این حرف ها ایران هراسی و توهم زایی بود.

روحانی گفت: البته بعضی شعارهای پشت بلندگوها هم این توهم را بیشتر می کرد. عده ای برای خاموش کردن آتش، آب و بنزین را اشتباه گرفتند.

رییس جمهوری گفت: کار ما این بود که توهمات و تصورات نابجا را بزداییم. یکی از این توهمات هم این است که می گویند ایران می خواهد همه مسلمانان را شیعه کند. البته ما افتخار می کنیم که شیعه هستیم و استدلال هم می کنیم، اما تشیع خود راه روشنی است و نیازی به تحمیل آن به دیگران نداریم.

روحانی، نیاز امروز دنیای اسلام را وحدت، اخلاق اسلامی، پیروی از سیره پیامبر و درک آیات قرآن کریم عنوان کرد و گفت: در این سفر دنبال زدودن برخی توهمات بودیم که این رسالت بر دوش شما هم هست.

روحانی به فضای مثبت پس از برجام و آغاز اجرای قراردادهای خارجی اشاره کرد و گفت: توافقهای بانکی ایران و مالزی نیز اجرایی می شود و ان شاءالله بخش های مختلف کشور بتوانند از این فضا استفاده کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا