اجتماعی و فرهنگی

سکوت مدیرعامل شکست/تشریح دلایل فروش شهروند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اکبر علوی در خصوص دلایل واگذاری بخشی از سهام شرکت شهروند به بانک شهر، گفت: از جمله رویکردهای اصلی شهرداری تهران که از سال ۸۹ آغاز شد رویکرد کارفرمایی و چابک‌سازی مجموعه مدیریت شهری و واگذاری امور به بخش خصوصی بوده است. در واقع نگاه اصلی این بوده که اساساً بهتر است شهرداری به جای تولید خدمات با هزینه بالا اقدام به خرید خدمات با هزینه پایین کند.

وی با بیان اینکه از جمله خدماتی که ارائه می‌شود تأمین مایحتاج عمومی مردم با قیمت مناسب است، گفت: در سالهای گذشته شاید به دلیل عدم رونق کافی در عرصه خرده‌فروشی مدرن ارائه خدمات کالایی از این نوع با هدف الگوسازی بوده است.

به گفته علوی، مناسب‌تر است که شهرداری تهران در راستای رعایت اصل بهینگی منابع از این حوزه خارج و صرفاً به ایجاد و توسعه بسترهای مناسب بپردازد.

مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند، افزود: تصمیم اخیر مدیریت شهری صرفاً با هدف ارتقای کالایی و بهره‌وری منابع محدود موجود بوده و مطمئناً منابعی که با این تصمیم آزاد می‌شود در راستای انجام بهتر امور قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما این واگذاری چگونه خواهد بود گفت: از جمله ویژگی‌های مهم بازار خرده‌فروشی کنونی رقابت روزافزون و حضور تعدادی رقیب داخلی و خارجی است.

علوی گفت: بر این اساس و بدون تردید فعالان این عرصه برای کسب سود متعارف و پایداری برای فعالیت خویش در بازار ناچار به کاهش قیمت تمام شده خدمات، استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین توزیع، تخصیص بهینه منابع، تلاش گسترده برای رعایت اصول و استانداردهای سازمانی است.

به اعتقاد مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند اتخاذ تصمیم واگذاری بخشی از سهام به عنوان یک بخش خصوصی که در چارچوب عقلانیت اقتصادی حرکت می‌کنند می‌توانند آینده‌ای روشن را برای شهروند ترسیم کنند.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از سهام بانک شهر مربوط به شهرداری سایر کلانشهرها بوده که بدون تردید عامل مهمی در توسعه سریعتر شعب شهروند و استانداردهای روز خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که نگرانی‌هایی کارکنان شهروند از این واگذاری‌ها دارند، گفت: اصولاً هر گونه تصمیمی که تغییراتی را در شرایط افراد به همراه داشته باشد به خصوص زمانی که این تغییرات در حوزه شغل و درآمد افراد باشد می‌تواند با نگرانی‌هایی توأم شود اما چنانچه از زاویه درست به موضوع نگاه شود و به طور واقع‌بینانه تحلیل شود بدون شک در خیلی از موارد این نگرانی‌ها مرتفع خواهد شد.

علوی تأکید کرد: اساساً مهمترین منبع سازمانی برای مدیریت یک فروشگاه داشتن منابع انسانی متخصص است بدون شک تحصیل این منابع سازمانی با هزینه‌های زیادی مواجه خواهد بود.

مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند گفت: امروزه با گذشت بیش از دو دهه از عمر فروشگاه‌های شهروند می‌توان ادعا کرد که یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی آن نیروی انسانی مجرب است.

به گفته وی، بر اساس شواهد موجود بسیاری از فروشگاه‌های جدیدالتأسیس به دنبال استخدام کارکنان شهروند بوده و هستند چرا که چنین نیروهای انسانی ارزشمندی به راحتی در اختیار قرار نمی‌گیرند.

علوی بیان کرد: با عملیاتی شدن انتقال بخشی از سهام شهروند هیچ گونه تهدید شغلی برای کارکنان وجود نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا