مدیریت شهری

کدام اتوبان های تهران هوشمند اداره می شوند؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مازیار حسینی در خصوص اهمیت معماری ایستگاه های مترو گفت: معماری ایستگاه های مترو به عنوان یکی از مهم ترین اِلمان های شهری و سازه ای که حداقل ۱۰۰ سال عمر می کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است، ضمن این که در سهولت و سرعت جا به جایی های شهروندان و در آراستگی و زیبایی شهر و محیط شهری نیز نقش دارند. رنگ ها، ضمن زیباسازی شهر و اِلمان های شهری، از نظر روان شناسی نیز می توانند بر شهروندان اثر بگذارند و به عنوان نمونه، طیفی از رنگ آبی می تواند در کاهش استرس و افسردگی شهروندان هنگام تردد در شهر و استفاده از امکانات و تجهیزات شهری مؤثر باشد. 

 
معاون شهردار تهران اهمیت معماری در شهر و نقش آن در مکان های عمومی شهر مانند ایستگاه های مترو را مورد تأکید قرار داد و گفت: معماری در فاخر کردن فضای شهر و آراستگی و زیبایی معابر شهری مهم است و حتی می تواند در ایجاد امید و شادی در زندگی شهری و بین شهروندان نیز مؤثر باشد. 
 
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که ایستگاه ها و پایانه های حمل و نقل عمومی از مهم ترین فضاهای شهری محسوب می شوند، اظهار کرد: مجموع اقداماتی از جمله تأمین روشنایی و توجه به آراستگی و پاکیزگی این گونه فضاها اهمیت بالایی دارد، ضمن این که پیش بینی فضاهایی مانند نمازخانه و سرویس بهداشتی در پایانه های حمل و نقل عمومی، ضرورت دارد. 
 
مازیار حسینی با بیان این که با توجه به محدودیت منابع موجود، باید نسبت به اولویت بندی فعالیت هایمان اقدام کنیم، تصریح کرد: در این میان، توجه به پارک های آموزش ترافیک و به عبارتی توجه به کودکان، اولویت اولمان بوده و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل، باید بودجه مورد نظر به منظور تکمیل پارک های آموزش ترافیک تخصیص داده شود. 
 
وی در پایان با تأکید بر این که مدیریت هوشمند ترافیک بزرگراه آزادگان به عنوان پر رفت و آمدترین محور بزرگراهی تهران را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده ایم و به این منظور، کنترل کامل این بزرگراه از نظر نظارت هوشمند در دست اجراست،   خاطرنشان کرد: علاوه بر محور آزادگان، مدیریت هوشمند بزرگراهی دو محور شهید همت و نیایش را نیز در دستور کار داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا