اجتماعی و فرهنگی

آمار سرقت در کشور چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار حسین ساجدی‌نیا عصر امروز (سه‌شنبه ۱۳ مهرماه) در جلسه شورای اداری استان تهران با اشاره به کاهش جرائمی همچون سرقت اظهار کرد: ۱۳ درصد سرقت‌ها در سال ۹۵ کاسته شده و سایر جرائم نیز روند نزولی پیدا کرده است. 

وی افزود: در بحث وقوع و کشف جرائم نیز شاهد کاهش هستیم و همانطور که در سالهای ۹۳ و ۹۴ به مردم قول داده بودیم کاهش جرم بویژه سرقت مورد توجه قرار گرفته و توفیقات بسیار مناسبی را به دست آوردیم و تصور می‌کنیم تا پایان سال وضعیت بهتری در کاسته شدن جرم پیدا کنیم. 

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: وضعیت بسیار خوبی را در حوزه مقابله با قاچاق و کشف آن در شش ماهه نخست امسال داشته‌ایم و تمامی توفیقات پلیس به سبب تعامل و همکاری همه دستگاهها بوده است. 

سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه در سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی نیز شاهد کاهش جرائم بوده‌ایم، گفت: در ۷ سال گذشته تمام گروگانگیری و آدم‌ربایی‌ها به طور مناسب پایان یافته و حتی یک ریال هم به آدم‌ربایان پرداخت نکرده‌ایم. 

وی به کشف و انهدام مواد مخدر در استان تهران اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست امسال توانستیم بیش از ۱۲ تن مواد مخدر را کشف و منهدم کنیم و در حوزه مقابله با خرده‌فروشان نیز به توفیقات مناسبی دست پیدا کردیم. 

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از عملیاتی شدن طرح محکومین متواری خبر داد و گفت: طرح محکومین متواری به منظور پیگیری و بررسی پرونده متهمانی است که متواری بوده‌اند و برای این منظور پرونده آنان را به جریان انداختیم تا تصور نکنند که توانایی گریز از چنگال قانون را دارند.

سردار ساجدی‌نیا گفت: تمام پرونده‌هایی که سالهای قبل نسبت به محکومین متواری داشت را به جریان انداختیم و از میان ۱۴۴۲ پرونده به توفیقاتی دست پیدا کرده‌ایم؛ البته برخی از این محکومین با نامهای دیگری فعالیت داشتند و تعدادی نیز فوت کرده‌اند. 

وی از حل و فصل شدن برخی پرونده‌های مجرمان در معاونت اجتماعی کلانتری‌ها خبر داد و گفت: در حدود ۳۰ درصد پرونده‌هایی که در کلانتری‌ها تشکیل می‌شود توسط معاونت اجتماعی کلانتری‌ها حل و فصل شده که این بسیار حائز اهمیت است. 

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ درباره برخورد با اراذل و اوباش تهرانی نیز اظهار کرد: برخورد قاطع با اراذل و اوباش تهران در گذشته صورت گرفته و دیگر به آن شکل اراذل و اوباش در تهران نداریم. 

سردار ساجدی‌نیا تصریح کرد: اشراف کامل را نسبت به مزاحمان خیابانی داریم و اجازه نمی‌دهیم که امنیت شهروندان و مردم را به خطر بیندازند.

وی به نظارت پلیس در تمام کافی‌نت‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، کافی‌شاپ‌ها و اصناف اشاره کرد و گفت: ما به عنوان خدمتگذاران مردم در تلاش هستیم تا احساس امنیت در تهران و کشور وجود داشته باشد و مردم در کمال آرامش و آسایش زندگی کنند. 

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط با پلیس تشکر و قدردانی کرد و گفت: قول می‌دهیم در سال ۹۶ نیز وضعیت بهتری را در خدمتگذاری پلیس به مردم داشته باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا