اجتماعی و فرهنگی

استفاده از آلات موسیقی در عزاداری محرم ممنوع

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای در خصوص ماه محرم، ضمن عرض تسلیت توصیه هایی را به هیئت های عزاداری اعلام کرد. 


متن اطلاعیه پلیس  به شرح ذیل است ؛ 
 
" ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه" 
 
بار دیگر عطر معنوی و دل انگیز محرم در فضای زمان و مکان پیچید و… محرم آمد و پیام عدالت خواهی، ظلم ستیزی و ولایت محوری را در گوش جان ها طنینی دوباره افکند. 
 
محرم؛ ماه بصیرت، شکوفایی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق است. ماه رشد و بالندگی، جوشیدن و اندیشیدن و … مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و محرابی که در آن نماز ایمان و حماسه و برای خدا بودن اقامه نمود. 
 
آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، بلکه رخداد محرم و "عاشورا"، در کالبد فرهنگی ابدی نقشه راه حیات سعادتمندانه و جاودانگی است و نمایه های قدسی نهضت عاشورا را که از جلوه های اخلاق، ولایت مداری، اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، نوع دوستی، اخوت و برادری و… نمایندگی می کند. 
 
در این پیام با بیان اینکه عاشورا یک فرهنگ است؛ فرهنگی غنی از آزادگی و دین مداری، آمده است ؛ یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با انحرافات فکری می باشد و به پیروی از تعالیم مکتب امام حسین (ع) انتظار می رود دلدادگان حسین (ع) و محبان اهل بیت (ع) با ترویج ارزش های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه در نحوه عزاداری، احیاء یاد و راه شهیدان کربلا، با هرگونه جریان انحرافی و خرافی گری از قبیل قمه زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی و سایر رفتارهای موهن، "هوشمندانه" مقابله کنند. 
 
نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی، ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی قاطبه عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد. 
 
بر این اساس نیروی انتظامی برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا، توجه شهروندان محترم را به موارد ذیل جلب نموده و نسبت به رعایت آنها تأکید می کند.
 
ـ ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم ، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با کارکنان ناجا در این ایام مثل همیشه همکاری صمیمانه داشته باشند. 
 
-مسئولان هیئت های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود، خودداری کنند. 
 
– توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگو ها، رعایت حال بیماران و افراد مسن بشود. 

– مراکز۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا