شورای شهر

پیشنهادی برای عرضه لباس ملی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه های زبان فارسی، بازی کودکان، سیما و منظر شهری و نیز اشاعه لباس ملی، گفت: در موضوع ترویج لباس ملی جلسات مشترکی با نمایندگان دوره قبل مجلس برگزار کردیم اما نتایج این جلسات به تولید مد و لباس ایرانی در جامعه منجر نشد.

وی با بیان اینکه برابر مصوبه ابلاغی ۱۰ ماده ای شورای فرهنگ عمومی به شهرداری تهران نیز در بحث حجاب و پوشش تکالیفی در خصوص ترویج پوشش و حجاب مشخص کرده است، اظهار کرد: با جمع بندی مباحثی که در چند جلسه صورت گرفت ،اقدام عملی در این خصوص را در پنج گام میتوان جامه عمل پوشاند. در گام نخست با فراخوان هر ساله ذهن های خلاق را برای طراحی مدهای جدید به صحنه کشید و یک بانک ایده از محصولات پوشاک ملی به صورت نمونه های دوخته شده گردآوری کرد. در گام دوم نمونه آثار با همکاری کارشناسان وزارت ارشاد براساس موازین تعریف شده داوری و گزینه های برتر به عنوان مد سال انتخاب شود. در گام سوم باید با همکاری صنوف این مدل ها با کیفیت بالا و قیمت مناسب و در رنگ آمیزی متنوع تولید شود و حتی شهرداری تهران ارزانتر از قیمت تمام شده و پرداخت یارانه رغبت تولید کنندگان را برای گرفتن سفارش بیشتر کند .
شاکری با بیان اینکه گام چهارم در جهت ترویج پوشاک ملی، ایجاد حلقه توزیع مناسب است، اظهار کرد: شعب فروشگاه های شهروند در کنار دیگر مراکز فروش گسترده در سطح شهر و حتی کشور می تواند نقش موثری در توزیع این پوشاک ایفا کند.
این عضو شورای شهر تهران پنجمین گامی که شهرداری می تواند در پیمودن آن با دیگر نهادهای متولی حجاب و پوشش ملی همراهی کند را، فرهنگ سازی توصیف کرد و گفت: در مرحله آخر باید لباس های فاخر و مناسب با مختصات ایرانی و اسلامی را در قالب مد به جامعه عرضه کنیم و به نوعی هسته تولید مد را از خارج به داخل کشور منتقل کنیم که البته این امر نیازمند همراهی دستگاه های فرهنگی و استقبال گروههای نرجع فرهنگی ، هنری و… با انتخاب این نوع پوشش و ترویج آن در جامعه است .
وی در بخش دیگر سخنانش ضمن تقدیر از عملکرد صدا و سیما در نمایش مظاهر اقتدار ایران در هفته دفاع مقدس، گفت: نمایش این مظاهر مقابل چشم استکبار و رژیم صهیونیستی تجلی تحقق آیه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه بوده و امنیت ما را تضمین می کند.
شاکری تاکید کرد: قطعا نظریه ای که واگذاری این اقتدار را تضمین می کند، نظریه باطلی است و راهی که آلمان و ژاپن پس از وقوع جنگ جهانی رفتند، نمی تواند برای مردم و حاکمیت این کشورها اقتدار آفرین باشد.
وی پهپاد جدید سیمرغ را نیز که اخیرا رونمایی شده است، یکی دیگر از مظاهر قدرت توصیف کرد و گفت: این دستاورد قابلیت نمایش با ابعاد وسیع تر در قالب تولیدات سینمایی و دیگر قالب های هنری برای نشان دادن کارآیی و کارآمدی نظام را دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا