اجتماعی و فرهنگی

دفاع فرمانداری از طرح LEZ/ تعطیلی مدارس چاره آلودگی هوا نیست

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین غلامحسین آرام درباره آلودگی هوا اظهار داشت: امسال در فصل‌های پاییز و زمستان امیدوار هستیم که شاهد وارونگی هوا نباشیم.

وی افزود: دستگاه‌های اداری شهر تهران آمادگی لازم را برای مقابله با پدیده وارونگی هوا و افزایش آلایندگی‌ها دارند و جلسات هماهنگی نیز با دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری تهران و محیط زیست برگزار شده است. 

وی گفت: در فصل‌های پاییز و زمستان باید دستگاه‌های اداری و مردم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم فصول خوبی را پشت سر بگذاریم. 

آرام گفت: تمهیدات لازم را درباره مصرف انرژی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و شهرداری تهران در نظر گرفته‌اند. 

وی افزود: پلیس راهور نیز باید خودروهای آلوده را شناسایی و نسبت به جلوگیری از تردد آنها اقدام کند. 

معاون عمرانی فرمانداری تهران گفت: از هفته آینده نیز جلسات هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در کاهش آلودگی هوا برگزار می‌شود.

وی درباره توقف طرح کاهش (LEZ) گفت: مطالعات لازم برای اجرای این طرح انجام شده است و طرح متوقف نشده و در حال اجرا است، ولی ضعیف و به کندی اجرایی می‌شود، بنابراین، طرح کاهش شکست نخورده است و دستگاه‌های ذیربط تلاش خود را برای به سرانجام رساندن این طرح می‌کنند. 

وی درباره طرح دیگری مبنی بر تعطیلی مدارس روزهای آلودگی هوا اظهار داشت: امیدواریم که افزایش آلایندگی نداشته باشیم و مدارس نیز تعطیل نشوند. 

وی گفت: تعطیلی مدارس، راهکار خوبی برای کاهش آلودگی هوا نیست و باید از دیگر روش‌ها استفاده کرد. تعطیلی یک روز مدارس ضرر و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا