ورزشی

تبریک سیدحسن خمینی به تیم فوتسال ایران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین متن کامل یادداشت اینستاگرامی سیدحسن خمینی به شرح زیر است:

«کسب مقام سوم جام جهانی توسط فرزندان غیور سرزمین مان را – که بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران است – به همه مردم شریفمان به خصوص بازیکنان و مربیان تبریک عرض می‌کنم.

بزرگی کار عزیزانمان برای کسانی که با این ورزش آشنایی دارند، بیشتر قابل فهم است. بازی زیبا و توانمندی روحی و تکنیکی و تاکتیکی این تیم جای هیچ تردیدی در لیاقت و شایستگی تیم و مربی خوب آن باقی نمی‌گذارد. این تیم به راحتی می‌توانست امشب در فینال باشد. یادتان باشد فوتسال همانند والیبال و بسکتبال است و در آن شانس و اقبال از کمترین میزان تأثیر برخودار است.

پیروزی فوتسالیست‌های ایران مقابل برزیل و بازی برتر و پیروزی مقابل پاراگوئه در کنار بازی خوب در برابر روسیه شاهد این مدعاست. همان طور که بازگشت تیم در بازی امشب پس از دو گل بد، حکایت‌گر فهم مربیان و شجاعت و قدرت بازیکنان است.

یادش به خیر دوران نوجوانی به این نوع فوتبال، فوتبال گل هندبالی می‌گفتیم و آن را با توپ‌های معمولی که توپ پنج بود، بازی می‌کردیم. به همین جهت هم  – بر خلاف گل کوچک که توپ‌های دو لایه پلاستیکی در آن بیشتر روی زمین جریان داشت – معمولا توپ روی هوا بود. بعدها توپ‌های مخصوص این ورزش ابداع شد و توانایی‌های نوجوانان و جوان در بازی زمینی جلوه بهتری یافت. به نظر من ورزش ما امکان آن را دارد که در این نوع فوتبال به پله‌های بالاتر بیندیشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا