مدیریت شهری

تابلوهای سقف سرعت بزرگراه همت و حکیم به زودی عوض می شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین صادق خلیلیگفت: سقف سرعت بزرگراه های همت و حکیم اخیرا کاهش یافته و سفارش تعویض تابلوهای این بزرگراه ها را نیز دریافت کرده و به تدریج تابلوهای سرعت را تعویض می کنیم.

وی ادامه داد: اما تا زمانی که تابلوهای سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر ممنوع در بزرگراه وجود دارد، رانندگی با این سرعت ایرادی ندارد و دوربین ها هم فعلا بر اساس همان سرعت مجاز قبلی تنظیم شده اند.

خلیلی درباره عملیات مرمت روکش آسفالت خیابان ها گفت: اخیرا این عملیات در برخی مناطق شدت گرفته که البته جزو وظایف ما نیست، بلکه بعد از اجرای آسفالت جدید، ما برای خط کشی مجدد خیابان وارد عمل می شویم.

مدیرعامل عرف ایران درباره محو شدن شماره گذاری و خط کشی بلوک های پارک حاشیه ای گفت: خط کشی بلوک بندی محل های پارک در مناطق مختلف بر عهده شرکت های مختلفی است و تنها ما نیستیم که عهده دار این کار هستیم و استفاده از رنگ های غیراستاندارد، عاملی است که باعث می شود خط کشی دو یا سه ماه بعد از رسم، از بین می رود یا ناخوانا می شود.

وی اضافه کرد: با این حال خط کشی های مختلفی که شرکت عرف ایران در سطح شهر انجام می دهد، با استفاده از بهترین مواد، طبق استانداردهای جهانی و دست کم با ماندگاری یک و نیم سال است.

خلیلی درباره حوزه فعالیت عرف ایران در سطح شهر گفت: ما در کلیه مناطق ۲۲ گانه کار کرده ایم، اما در بعضی قسمت های مناطق و در هر نقطه هم کارهای مختلفی انجام داده ایم؛ از خط کشی گرفته تا نصب علائم راهنمایی و رانندگی و گاردریل و … با این حال در برخی نقاط هم به صورت ترکیبی چند کار را با هم انجام می دهیم.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کاهش سرخوردگی موتورسیکلت ها روی خط کشی خیابان ها گفت: استفاده از سیلیس در خط کشی خیابان ها باعث کاهش سرخوردگی موتورسیکلت ها و سایر وسایل نقلیه در هنگام بارندگی می شود که این شیوه در حال حاضر توسط شرکت عرف ایران در حال استفاده است.

مدیرعامل عرف ایران همچنین درباره جانمایی نامناسب برخی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی گفت: دو عامل در خصوص علائم راهنمایی و رانندگی باعث ایجاد تصادف و سانحه می شود: یکی مکان یابی نامناسب برای تابلوها که بعضا آنها را در پشت شاخ و برگ درختان و غیره از نظر پنهان می کند. عامل دوم هم به غفلت رانندگان از علائم یا بی توجهی به آنها برمی گردد.

خلیلی با بیان اینکه تهران یکی از شهرهای برتر جهان در حوزه علائم و تابلوهای راهنمایی و انتظامی است، تاکید کرد: بنابراین نمی توان گفت علائم در سطح شهر کم است. اما در برخی نقاط دیده می شود که مکان یابی خوبی برای تابلوها و علائم صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: البته این کار توسط کارفرمایان ما که همان معاونت های حمل و نقل و ترافیک شهرداری های مناطق هستند، انجام می شود و ما صرفا مجری هستیم. با این حال گاهی نظر مشورتی به تعیین کنندگان محل علائم ارائه می دهیم.

مدیرعامل عرف ایران افزود: با این همه باید اذعان داشت که چنانچه مطالعات مربوط به حوزه علائم راهنمایی و رانندگی و اجرای آن هر دو به یک مجموعه سپرده می شد، قطعا نتیجه بهتری به دنبال داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا