اجتماعی و فرهنگی

ریشه آسیب های اجتماعی از نگاه قالیباف/ انتقاد قالیباف از محرومیت شهر ری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمدباقر قالیباف در نشست صمیمانه با دبیران شورایاری و مدیران محلات منطقه ۲۰ گفت: هم اکنون در شهرری فرمانداری ویژه وجود دارد و اگر دولت بخواهد پولی برای ری پرداخت کند، ما به عنوان شهرداری تهران ممانعت نمی کنیم. اگر شهرری فرمانداری نداشت، ممکن بود بگوییم دولت پس از تشکیل فرمانداری به ری کمک خواهد کرد اما در حال حاضر ری دارای فرمانداری ویژه است؛ با این وجود چرا پول نمی دهند؟

وی ادامه داد: نتیجه جدایی ری از تهران آن می‌شود که مردم شهر ری از امکانات زیر ساختی که هم اکنون از سوی شهرداری تهران فراهم می شود نیز محروم خواهند شد.

شهردار تهران گفت: آسیب های اجتماعی ریشه در فقر دارد. ممکن است در یک نگاه کلی بگوییم اقتصاد کشور دارای ایراد است و بیکاری باعث اعتیاد می‌شود، اما وظیفه اسلامی، انسانی و جوانمردی ما نیز حکم می‌کنم که هر کاری در این زمینه از دست ما بر می آید، به سهم خودمان انجام دهیم. هم اکنون در تهران و اطراف شهر برخی خانواده‌هایی را داریم که در حداقل‌های زندگی دچار مشکل هستند، در این زمینه می‌توانیم در گام نخست نسبت به اطعام آن ها اقدام کنیم تا در مرحله بعدی دولت نسبت به حل مشکل اشتغال آنها اقدام کند.

وی افزود: پروژه‌هایی همچون احداث پل تقی آباد، مجموعه فرهنگی طغرل و خط شش مترو از سوی شهرداری تهران در ماه‌های آتی با جدیت پیگیری می‌شود‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا