ورزشی

بنا:کاری با ما نداشته باشند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد بنا درباره ارزیابی خود از عملکرد داود عابدین‌زاده و بشیر باباجان زاده در تورنمنت مجارستان که به ترتیب عنوان پنجمی و نایب قهرمانی این رقابت‌ها را بدست آوردند اظهار کرد: باباجان‌زاده برای حضور در این تورنمنت مشکل وزن کم کردن نداشت اما عابدین‌زاده در حال کاهش وزن بود و از آنجا که قرار نبود کشتی‌گیری به این تورنمنت برود آنها اصلا در تفکر رفتن به این مسابقات نبودند و همین امر بر نحوه کار آنها تاثیر منفی داشت.

 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: این دو کشتی‌گیر قرار بود به همراه سایر نفراتی که قرار است به تورنمنت اوکراین بروند به این مسابقات اعزام شوند اما ۲-۳ روز مانده به تورنمنت مجارستان به دلیل درخواست فدراسیون کشتی نسبت به اعزام باباجان‌زاده و عابدین‌زاده به این مسابقات اقدام کردیم. چون عابدین‌زاده در شرایط مسابقه نبود دوست نداشت به مجارستان برود ولی مجبور بودیم او را اعزام کنیم چرا که نمی‌توانستیم فقط یک کشتی گیر اعزام کنیم. مطمئن باشید اگر عابدین زاده در شرایط مسابقه بود و می‌دانست که باید به مجارستان برود خیلی بهتر از این‌ها نتیجه می‌گرفت.

 

وی تصریح کرد:با این حال عابدین‌زاده مقابل جاوید حمزاتوف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ بازنده شد و اگر خود را آماده حضور در این مسابقات می کرد بدون شک کشتی‌گیری نبود که این رقبا ببازد.

 

بنا درباره علت غیبت بشیر باباجان‌زاده در دیدار فینال مقابل رقیب چینی گفت: باباجان‌زاده مصدوم نبود و من به او گفتم که در دیدار فینال مقابل حریف چینی که یکی از مدعیان کسب سهمیه المپیک در مسابقات قزاقستان است کشتی نگیرد چرا که رقبایمان در آسیا اصلا نمی دانند که باباجان‌زاده به تیم ملی برگشته و اگر می‌خواستیم از او در دیدار فینال استفاده کنیم دستمان برای آنها رو می‌شد و برای مسابقات قزاقستان بر روی سنگین‌ وزن ما تمرکز می‌کردند. البته باباجان‌زاده می‌توانست رقیب خود را ببرد هر چند که کشتی‌گیر چینی در مسابقات پیتلاسینسکی عنوان اول را کسب کرد و کشتی‌گیر بسیار خوبی است.

 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه از عملکرد باباجان‌زاده در این مسابقات راضی است، درباره علت غیبت بالینت لام کشتی‌گیر مجارستانی مقابل باباجان‌زاده در دور نخست نیز گفت: جزینی به من گفت لام از اینکه با بشیر روبرو شود ترسیده بود و به همین خاطر مقابل او کشتی نگرفت. به نظر من باباجان‌زاده کشتی‌گیری است که رقبا باید از او بترسند. اگر رضا کایالپ ترک و لوپز کوبایی را در جهان کنار بگذاریم سایر کشتی‌گیران سنگین وزن دنیا در یک سطح قرار دارند و باباجان‌زاده اگر آماده باشد مقابل آن‌ها می‌تواند به برتری برسد. کشتی‌گیر بزرگی مثل کایالپ هم نقاط ضعفی دارد و شکست ناپذیر نیست اما باباجان‌زاده خود را مقابل آنها از پیش باخته می‌داند.

 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ابراز رضایت از عملکرد باباجان‌زاده آیا حضور این کشتی‌گیر در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قزاقستان حتمی شده است یا خیر گفت: خیر هنوز حضور او در این مسابقات قطعی نیست. قرار است بزودی بهنام مهدی‌زاده در تورنمنت اوکراین کشتی بگیرد و قاسمی منجزی هم در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شود که امیدوارم هر دو بهترین نتیجه را کسب کنند. پس از آن با توجه به فرصت کافی که در اختیار داریم و از سوی دیگر این سه کشتی‌گیر نیازی به کاهش وزن ندارند با توجه به نحوه عملکرد آن‌ها نسبت به انتخاب نماینده ایران در مسابقات کسب سهمیه اقدام می‌کنیم.

 

بنا با قدردانی از زحمات دستیاران خود در تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با زحمات تمامی نفرات حاضر در کادر فنی خوشبختانه همه کشتی‌گیران از شرایط روحی و بدنی خوبی برخوردارند. زحمات اصلی در تیم ملی بر روی دوش تمامی نفرات کادر فنی است و من فقط کار نظارت بر عملکرد کشتی‌گیران را بر عهده دارم.

 

وی در پایان با بیان اینکه تیم ملی کشتی فرنگی با آرامش در حال تمرین است خاطرنشان کرد: از هیچ کس توقعی نداریم و فقط می‌خواهیم ما را راحت بگذارند و کاری با ما نداشته باشند،ما هم کاری به کسی نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا