اجتماعی و فرهنگی

کسری ۵ هزار میلیارد تومانی بودجه در آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در یکصد و سی‌‌ و ششمین جلسه شورای مشاوران در امور ایثارگران که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: آمار دانش‌آموزان از مرز ۱۳ میلیون گذشته است و در ۱۲۲ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند و بیش از یک میلیون از کارکنان و معلمان در این مدارس فعالیت می‌کنند؛ در حقیقت وزارت آموزش و پرورش شاید تنها نهادی باشد که در همه جا حضور دارد.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۱۲۶ میلیون جلد کتاب توزیع شده است، ادامه داد: امسال سال فرهنگ و اقتصاد است و یکی از کارکردهای جدی آموزش و پرورش، فرهنگ است و آموزش و پرورش اهرم‌هایی در اختیار دارد که هیچ نهاد دیگری آن را در اختیار ندارد.

فانی افزود: آموزش و پرورش در دفاع مقدس نقش‌های زیادی مانند اعزام نیرو به جبهه‌ها ایفا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی دیگر از نقش‌های آموزش و پرورش در دفاع مقدس ایجاد مجتمع‌های آموزشی رزمندگان بود، گفت: ایجاد مدارس شاهد از دیگر نقش‌های آموزش و پرورش است که در سال ۱۳۶۵ امام (ره) پیام تاریخی در خصوص امور تحصیلی فرزندان شاهد منتشر کردند و ما هنوز مجتمع‌ها و مدارس شاهد را داریم و حداقل سالی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در این مدارس و طرح پراکنده صرف می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۸ هزار جانباز، ۱۴ هزار فرزند شهید که همکار فرهنگی هستند، ۴ هزار و ۵۰۰ آزاده، ۸۵ هزار رزمنده که از ۳ماه به بالا سابقه حضور در جبهه دارند، ۱۶ هزار برادر و خواهر شهید و ۴ هزار همسر شهید و در مجموع ۱۳۰ هزار پرسنل آموزش و پرورش یعنی ۱۳ درصد آن از خانواده ایثارگران هستند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای قانون جامع ایثارگران خاطرنشان کرد: باید این قانون اجرا شود اما با توجه به آمار بالای ما بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به ما کمک کنند تا در بودجه ۹۴ ببینیم در این خصوص چه کار باید بکنیم و این قانون را اجرایی کنیم.

فانی در پایان از کسری اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی امسال آموزش و پرورش خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا