اجتماعی و فرهنگی

آلودگی هوا اورژانس تهران را به حالت آماده‌باش درآورد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین رضا دهقان‌پور در رابطه با برنامه‌های ویژه اورژانس تهران در شرایط آلودگی هوا گفت: اورژانس تهران در حالت آماده‌باش کامل است و اگر کمیته اضطرار آلودگی هوا اعلام کند که اورژانس استقرار یابد ما آمادگی کامل برای استقرار داریم.

وی ادامه داد: اورژانس هم‌اکنون در حالت آماده‌باش است و اگر کمیته اضطرار آلودگی هوا رسماً اعلام کند ما مشکلی برای استقرار در میادین و مراکز پرتردد و آلوده هوا نداریم.

وی گفت: مرکز اورژانس تهران همچنین برای امدادرسانی به شهروندان تهرانی در روزهای آلودگی هوا در پنج میدان تجریش، انقلاب، آزادی، راه آهن و امام خمینی(ره) استقرار می یابند.

دهقان پور ادامه داد: آمار خاصی در رابطه با افزایش بیماری‌های ناشی ا‌ز آلودگی هوا و افزایش مأموریت‌ها رصد نشده استو مانندسال‌های گذشته در حوزه پیش بیمارستانی تشخیص‌های اولیه امکان اینکه به صراحت و دقیق علت بیماری‌های تنفسی، آلودگی هوا تشخیص داده شود، وجود ندارد و انجام این کارها در بیمارستان‌ها زمان‌بر است.

وی افزود: در نتیجه آمارها خالص نیست و اگر بیمارانی به دلیل مشکلات ریوی و قلبی مراجعه کرده باشند نمی‌توان به صورت صریح و قطعی آن را به دلیل آلودگی هوا دانست.

رئیس اورژانس تهران گفت: با این وجود آلودگی هوا تأثیرات سوء می‌گذارد و به همین دلیل مانند سال‌های گذشته در میادین پرتردد شهر، اورژانس مستقر می‌شود.

دهقان‌پور ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس در اماکن آلوده شهر مستقر خواهد شد.

به گزارش فارس، اورژانس تهران همچنین اعلام کرد: تعداد مأموریت های انجام  ظرف ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس تهران هزار و ۴۱۱ مورد بوده است.

بر اساس این گزارش ارجاع بیماران قلبی ۱۱۳ مورد، بیماران تنفسی ۱۵۳، مصدومان تصادفی ۲۲۱،سقوط ۲۹،سوختگی ۴۰ مورد و مسمومیت ۱۹ مورد گزارش شده است.

بیماران انتقال یافته توسط آمبولانس به مراکز درمانی نیز ۴۵۵ مورد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا