اجتماعی و فرهنگی

پاتک شبانه پلیس به ۵۳ تبهکار پایتخت

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین سردار حسین ساجدی نیا پیش از ظهر امروز با حضور در مقر پلیس آگاهی فاتب و در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در ساعت ۴ بامداد امروز در چندین عملیات منسجم، همکاران ما ۵۳ زورگیر، کیف قاپ، اوباش، جاعل، مالخر، متجاوز به عنف، زاغ زن و … را که در قالب شش باند فعالیت می‌کردند دستگیر کردند.

وی با بیا اینکه دستگیری این افراد تا پیش از ظهر امروز ادامه داشت، خاطر نشان کرد: این افراد تا ساعاتی دیگر به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه سخنانش با بیان اینکه متهمان دستگیر شده عمدتا سابقه دار هستند، افزود: این افراد پس از آزادی از زندان یا حتی در دوران مرخصی از زندان دست به سرقت می‌زدند و انتظار ما از قوه قضاییه این است که با توجه به سوابق این افراد با آنان برخورد شود.

ساجدی نیا محدوده فعالیت دستگیر شدگان را مرکز، جنوب، غرب و چند شهر اطراف تهران بزرگ اعلام کرد و افزود: تمامی این افراد دستگیر شده و شهروندان مالباخته با مراجعه به مجموعه پلیس آگاهی می‌توانند شکایت خود را در این خصوص پیگیری کنند.

وی محدوده سنی متهمان دستگیر شده را از کمتر از ۲۰ سال تا بیش از ۶۰ سال عنوان کرد و گفت:‌ در بین دستگیرشدگان مالخری وجود دارد که چند ماه پیش وی را دستگیر کرده بودیم ورسانه‌ها نیز اخبار دستگیری‌اش را منتشر کرده بودند اما متاسفانه دوباره وی در میان دستگیرشدگان دیده شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه تعدادی از دستگیرشدگان نیز متجاوز به عنف هستند خاطر نشان کرد: تصاویر این افراد طی روزهای آینده در رسانه‌ها منتشر خواهد شد تا شهروندان نسبت به شناسایی آنان اقدام کنند.

ساجدی نیا تعامل موجود میان پلیس و قوه قضاییه را خوب ارزیابی کرد و گفت:‌اما می‌بینیم که هزینه جرم برای بعضی از این افراد کم است و مجازات‌ها به گونه‌ای است که افراد سابقه دار پس از سرقت متنبه نمی‌شوند. بنابراین خواهش ما از قوه قضاییه این است که حداکثر مجازات را برای این افراد لحاظ کنند.

 

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره نحوه بازگشت اقلام مسروقه به مالباختگان نیز گفت: در این خصوص در حال طراحی ساز و کاری برای بازگشت اموال مسروقه به مالباختگان هستیم که اطلاع رسانی‌های لازم در زمان معین در این خصوص صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا از دستگیرشدگان میلیون‌ها تومان وجه نقد، چندین دستگاه تلفن همراه، مهرهای جعل شده وزارت امور خارجه، قوه قضاییه و … کشف و ضبط شده است.

یکی از مجرمان که ۱۶ سال سن داشت به ایسنا گفت: تا کنون قریب به ۱۰۰ کیف قاپی داشته‌ام.

یکی دیگر از دستگیرشدگان نیز که دارای سه فقره سابقه دستگیری بود و آخرین بار پس از یک سال حبس دو ماه پیش از زندان آزاد شده است، اظهار کرد: هنگامی که در زندان بودم رضایت شاکیان را جلب کرده و در ایام مرخصی با سرقت از دیگران موفق به رضایت گرفتن از شاکیانم شدم و در طول دو ماهی که از زندان آزاد شده بودم قریب به ۵۰ میلیون از سرقت‌ها درآمد داشتم. این متهم که حدود ۵۰ سال سن داشت درباره شیوه سرقتش نیز گفت: با زاغ زنی مالباختگان در مقابل بانک‌ها اطلاعات آنان را به دیگر همدستانم می‌داده و از آنان سرقت می‌کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا