مدیریت شهری

سرماخوردگی و بیماری‌های ریوی شایع ترین بیماری کارگران شهرداری

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینحسنعلی غفاری با بیان اینکه تمامی کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری تهران از نظر پزشکی طبقه بندی شده‌اند، افزود: این افراد با توجه به شرایط کاری و عوامل زیان آور محیطی رده بندی شده اند و حتی کارگران پیمانکاری شهرداری هم در طول سال مورد چکاپ پزشکی قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: برای تمامی این افراد خدمات درمانی تا پیش از مرحله بستری به صورت رایگان ارائه می شود.

 

مدیرعامل شرکت شهرسالم با بیان اینکه نوع بیماریهایی که کارگران را رنج می دهد به فصل و محل کار بستگی دارد، گفت: براساس چکاپ کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری تهران، سرماخوردگی در فصول سرد و بیماری های ریوی در فصول گرم از شایع ترین بیماری این افراد است.

 

غفاری افزود: در فصول گرما به دلیل خشکی غالب هوا، کارگرانی که به نظافت در گرد و غبار مشغول هستند بیشتر به بیماری‌های ریوی دچار می شوند؛ اما در فصل‌های پاییز و زمستان، گرفتگی راههای تنفسی و سرما خوردگی جزو بیماریهای شایع کارگران خدمات شهری و فضای سبز است.

 

وی با تاکید بر محل کار و تاثیر آن بر سلامتی کارگران خدمات شهری و فضای سبز افزود: به طورمثال کارگری که در قسمتی پرسرو صدا کار می‌کند مشکلات شنوایی بیشتری خواهند داشت.

 

مدیرعامل شرکت شهرسالم در پایان اظهارکرد: اگر کارگران در پوشش و بهداشت خود ملاحظاتی را رعایت کنند مشکلات چندانی نخواهند داشت. بنابراین نمیتونیم بگوییم بیشترین بیماری برای کدام گروه از گارگران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا