مدیریت شهری

جانمایی ساعت های آفتابی بهار ۹۴ در سطح تهران انجام می شود

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مظفری با اشاره به رویدادهای هنری سازمان زیباسازی شهر تهران مانند دوسالانه نقاشی دیواری، دوسالانه مجسمه فضاهای شهری که به زودی برگزار خواهد شد، ادامه داد: فعالیت های هنری که از سوی سازمان انجام می شود، نشان می دهد این شهر پویا بوده و نفس می کشد.

مظفری با تاکید بر اینکه شهروندان تهرانی به اتفاقاتی که با دستان هنرمندان در شهر رقم میخورد، چشم دوخته اند، ادامه داد: این سازمان، پس از انتخاب ۳۷ اثر برتر از میان آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره، نمایشگاهی از ماکت این آثار در نگارخانه برگ (مرکز فعالیت های مجسمه سازی تهران) بر پا کرده است.

در ادامه این مراسم، افتخاری، دبیر جشنواره ساعت های آفتابی با بیان اینکه امیدوارم با توجه به دیدگاه های مثبت سازمان زیباسازی شهر تهران بتوانیم در این زمینه کارهای خوبی انجام دهیم، گفت: ایران به دلیل دانشمندان و اخترشناسان همیشه در زمینه ساعت های آفتابی پیشتاز بوده است.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه هنر، هنرمندان در تعامل با علما و اخترشناسان توانستند ساعت های آفتابی زیبایی خلق کنند که امروز نیز در قسمت های مختلف تلفیق خلاقیت هنری و علم به چشم می آید.

نوروزی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ساعت های آفتابی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه از منظر علمی طراحی ساعت های آفتابی پیچیده و بدون نگاه هنری به آن بوده است، گفت: با حضور هنرمندان به این حوزه، طراحی الگوهای تازه ای برای ساعت های آفتابی شکل گرفت که هنر در آن نقش پررنگی داشت.

او با بیان اینکه همواره این سوال مطرح بوده که ساعت های آفتابی "علم هستند یا هنر" یا "علم هستند و هنر"، افزود: تعریف علمی ساعت های آفتابی نشان دادن زمان و تغییرات زمان در طول بازه زمانی مشخص است که این موضوع با حرکت خورشید نشان داده می شود.

به گفته نوروزی مفهوم هندسی و نجومی ساعت های آفتابی در دنیا در حال تغییر است و این وسیله زمانی که با توجه به علم ساخته می شوند، بسیار پیچیده بوده و از الگوهای متفاوتی از ساختارهای علمی پیروی می کند.

گفتنی است نمایشگاه دومین جشنواره ساعت های آفتابی ۲۰ آبان افتتاح شده و  برای بازدید علاقه مندان تا ۴ آذر ماه ۹۳ در نگارخانه برگ برپاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا