اجتماعی و فرهنگی

جزئیات راه‌اندازی ” تعاونی‌های مدارس” اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاینداوود روستایی به اعلام جزئیات راه‌اندازی تعاونی‌های دانش‌آموزی در مدارس پرداخت و اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی به عنوان یک تشکل بزرگ دانش‌آموزی اعضای گسترده‌ای دارد که با رویکردهای نو و منطبق با آرمان‌های جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و در همه مدارس نفوذ و دامنه اجرایی دارد. تمامی مربیان و مدیران مدارس با ما همکار هستند و این فرصت ویژه‌ای به ما می‌دهد تا بتوانیم فعالیت‌های گسترده‌ای را سامان دهیم.

 

وی افزود: تعاونی‌های مدرسه‌ای و آموزشگاهی از جمله نهادهایی هستند که ما می‌توانیم چندین فعالیت را در آنجا سامان بخشیم. هدف نخست تربیت اقتصادی است. هدف دوم تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است تا بتوانند نوع مشارکت و مدیریت از جنس اقتصادی را در مدارس تجربه کنند.

 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه هدف سوم از اجرای این طرح ساماندهی تعاونی‌هاست گفت: اقلامی که در این تعاونی‌ها ارائه می‌شود باید منطبق با سلامت و شاخصه‌های سلامت باشد و دیگر اینکه باید مدیریت آموزشگاهی ما یکبارچه باشد و استانداردهای تعاونی در آنها رعایت گردد.

 

روستایی افزود: راه‌اندازی تعاونی‌ها کار مشترکی میان معاونت تربیت و سلامتی، معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش‌آموزی است. تفاهم‌نامه‌های مربوط اکنون به امضا رسیده و وارد عمل شده‌ایم. اکنون در حال صدور مجوز تعاونی‌ها هستیم.

 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اینکه به سمتی حرکت می‌کنیم که محصولات ارائه شده در این تعاونی‌ها از استانداری‌های لازم برخوردار باشند، درباره ممنوعیت کالاهای آسیب رسان اظهار کرد: کالاهای آسیب‌رسان از قبل هم مشخص بوده‌اند، البته طی جلسات اخیر با وزارت بهداشت فهرستی مشخص شده که به زودی ابلاغ می‌شود. به عنوان مثال سوسیس و کالباس، از نظر غذایی مناسب نیستند و باید به دنبال جایگزینی این مواد مضر با مواد غذایی سالم باشیم.

 

 

عرضه غذای سالم، کتاب، لوازم التحریر و آثار دستی دانش آموزان در تعاونی‌ها

 

 

روستایی ادامه داد: تلقی ما از تعاونی آموزشگاهی تنها بوفه تغذیه سالم نیست. بلکه قرار است در این تعاونی‌ها کتاب و لوازم التحریر هم ارائه شود که البته باید منطبق با فرهنگ‌ ایرانی اسلامی ما باشد. حتی پیشنهاد کردیم آثار دستی دانش‌آموزان در تعاونی‌ مدارس عرضه شود. آموزش و پرورش باید مشارکت اقتصادی، خودکفایی مالی و مدیریت مالی را به دانش‌آموزان آموزش دهد.

 

وی اضافه کرد: تصور می‌کنم تعاونی‌های آموزشی به قدری جذاب شوند که از بیرون مدارس هم مشتریانی پیدا کند. از مدیران مدارس خواسته‌ایم فضایی را برای راه‌اندازی‌ها تعاونی‌ها در نظر بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا