اجتماعی و فرهنگی

تفاهم‌نامه‌ای برای رهایی محیط زیست از پیامدهای جنگ در منطقه

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین معصومه ابتکار در همایش روز بین‌المللی مقابله با آثار جنگ در محیط زیست بیان کرد: وزارت دفاع تاکنون همکاری خوبی در زمینه حفظ محیط زیست با سازمان حفاظت محیط زیست داشته است.

 

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین محیط زیست و نیروهای مسلح افزود: سالانه ۳۰۰ هزار قبضه سلاح شکاری در کشور توزیع می‌شد که از سال گذشته وزارت دفاع دستور ممنوعیت آن را صادر کرد.

 

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه موضوع آثار جنگ بر محیط زیست در خاورمیانه، غرب آسیا و شمال آفریقا شدت زیادی به خود گرفته است گفت: در سالهای اخیر شاهد آثار منفی آن به واسطه تخریب محیط زیست، آلودگی آب و عوارض سلاح‌ها بوده‌ایم.

 

ابتکار با تاکید بر تقویت رویکرد سازمان ملل در این زمینه عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم همکاری بیشتری با یونسکو و سازمان های مردم نهاد برای حل مشکلات زیست محیطی ناشی از جنگ داشته باشیم.

 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پدیده ضد اسلامی داعش و به هم ریختگی سازوکارهای برخی حکومت‌ها عنوان کرد: فعالیت گروهک تروریستی داعش در برخی از کشورهای منطقه موجب شده است آسیبهای جدی به محیط زیست وارد شود که برای مقابله با آن نیاز به یک عزم جهانی هستیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای مقابله با آثار جنگ در محیط زیست باید به گونه‌ای باشد که حداقل در زمان جنگ بتوانیم تاثیرات مخرب آن بر محیط زیست را کنترل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا