اجتماعی و فرهنگی

حمایت بیش از ۲۰ هزار یتیم توسط ایرانیان خارج از کشور

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد محمدی‌فر، معاون هماهنگی و امور بین‌الملل کمیته امداد و دبیر اجرایی همایش علمی رفتارهای حمایتگرانه در عصر جهانی شدن، گفت: برگزاری این همایش با همفکری و هم‌اندیشی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن به انجام رسید و در واقع یک کنکاش نظری و واکاوی پژوهشی و علمی پیرامون ساحت‌های مختلفی که می‌تواند تحت تاثیر فرآیند جهانی شدن باشند، است.

 

وی ادامه داد: در این راستا مبحث رفتارهای حمایتگرانه به عنوان یکی از مولفه‌های فکری و آموزه‌هایی که می‌توانند در عصر جهانی شدن مطرح شوند و به ضرورت به آنها پرداخته شود، در معرض اندیشه‌ورزی اندیشمندان کشور قرار می‌گیرند.

 

معاون هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد و دبیر اجرایی همایش علمی رفتارهای حمایتگرانه در عصر جهانی شدن همچنین افزود: این همایش پنجره ورودی است تا بتوانیم مسائل پیرامون جهانی شدن را با نگرش انسانی ببینیم تا مولفه‌ها و آموزه‌های انسان‌دوستانه و آنچه را که جامعه بشریت در این پیچ تاریخی با آن روبه‌رو هست را مورد دقت قرار داده و با اندیشه بومی و الگوهای اسلامی ایرانی بتوانیم پیشنهاداتی را به جامعه جهانی در عصر جهانی شدن داشته باشیم.

 

محمدی‌فر در ارتباط با نخستین همایش علمی رفتارهای حمایتگرانه در عصر جهانی شدن گفت: امیدواریم این همایش که به عنوان گام است، استحکام لازم را داشته باشد و با همت اندیشمندان کشور بتوانیم زوایای مختلفی را از این جهت با اندیشه بومی و مدل‌های اسلامی و ایرانی مورد توجه جوامع جهانی قرار دهیم.

 

وی گفت: این همایش در سطح ملی برگزار شده اما این ظرفیت وجود دارد بتوانیم در گام‌های بعدی فراخوان‌های بین‌المللی در این راستا داشته باشیم.

 

معاون هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد و دبیر اجرایی همایش علمی رفتارهای حمایتگرانه در عصر جهانی شدن ادامه داد: اندیشمندان ایرانی استقبال خوبی از این همایش داشته و بیش از ۷۰ عنوان مقاله به دست ما رسیده است که نشان‌دهنده استقبال این اندیشمندان است؛ با وجود اینکه این موضوع مبحث جدید بوده و سابقه طرح ندارد و بیش از ۱۵۰ نفر عضو این همایش هستند.

 

محمدی‌فر همچنین در ارتباط با برنامه‌های معاونت هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد گفت: برنامه‌های بسیار متنوعی در این معاونت در دستور کار است اما تمرکز محتوایی و اصلی‌مان، انتشار الگوی رفتارهای حمایت‌گرایانه اسلامی و انسانی در سطح بین‌المللی و مبتنی بر تجربیات بیش از ۳۵ ساله کمیته امداد در داخل و خارج از کشور است.

 

وی در این باره تصریح کرد: سرفصل‌های مهم برنامه‌های این معاونت تعامل با هموطنان خارج از کشور است،‌ همچنان که شاهد آن هستیم برنامه‌های خوبی مانند بانک اطلاعات خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور تشکیل شده و فعال است و در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار یتیم در داخل کشور توسط ایرانیان خارج از کشور حمایت می‌شوند.

 

معاون هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد و دبیر اجرایی همایش علمی رفتارهای حمایتگرانه در عصر جهانی شدن در ارتباط با برنامه‌های کمیته امداد در داخل کشور نیز گفت: در تلاش هستیم هسته‌های استانی خود را فعال کنیم تا بتوانیم مطابق با علایق استانی کمک‌های خود را به مردم هر استان ارائه دهیم و در این راستا سفرهایی نیز صورت گرفته است.

 

محمدی‌فر ادامه داد: تجربه ما در ایجاد هسته‌های پرداخت صدقه در خارج از کشور بسیار مثبت بوده و شاهد آن بودیم که این امر نوعی تلطیف رفتار میان هموطنان داخل و خارج از کشور ایجاد کرده و حتی برخی از آنها در داخل کشور هزینه نشده‌اند بلکه به صلاحدید آن هسته‌ها برای ایرانیان نیازمند در تمامی نقاط دنیا هزینه شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا دهشیری، دبیرعلمی همایش رفتارهای حمایتگرانه در عصر جهانی شدن نیز در این نشست گفت: این همایش با چهار محور اجتماعی فرهنگی،‌ دینی، سیاسی و اقتصادی برگزار می‌شود.

 

وی در این باره تصریح کرد: جهانی شدن ضرورتا یک فضای منفی نیست، بلکه پدیده‌ای است که در آن امکان تبیین الگوهای رفتاری و ارزشی گوناگون در آن وجود داشته و ما امیدواریم بتوانیم در جهت تبیین الگوی جمهوری اسلامی در عصر جهانی شدن گامی موثر برداشته و مقالات حاضر در این همایش را منتشر کنیم.

 

دبیرعلمی همایش رفتارهای حمایتگرانه در عصر جهانی شدن در ارتباط با خروجی همایش علمی رفتارهای حمایتگارانه در عصر جهانی شدن، گفت: ماحصل این همایش به صورت کتابی تحت عنوان رفتارهای حمایتگرانه در عصر جهانی شدن چاپ و در فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات جهانی شدن منتشر می‌شود.

 

دهشیری در پایان گفت: این همایش نخستین همایشی است که در این راستا برگزار شده و به صورت ملی است و امیدواریم بتوانیم در همایش‌های بعدی به صورت بین‌المللی در این راستا حاضر شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا