اجتماعی و فرهنگی

یارانه نقدی در آینده نزدیک تنها به افراد نیازمند پرداخت خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین علی ربیعی در حاشیه نخستین جلسه دبیرخانه شورای عالی رفاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نخستین تصمیم شورای عالی رفاه راه اندازی سامانه‌ای جهت جمع‌آوری اطلاعات رفاهی ایرانیان بوده که در راستای تدوین سیاست‌های رفاهی دولت انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه در بخش‌های مختلف رفاهی از دیگر تصمیمات شورای عالی رفاه است.

ربیعی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه سیاست‌های رفاهی مورد توجه قرار خواهد گرفت به طوریکه در این برنامه نظام چند لایه تأمین اجتماعی در بخش بیمه‌ای بازنشگستی و درمان توانمندسازی گروه‌های ناتوان و همچنین مبارزه با فقر در بخش آموزشی قضایی، مسکن و امنیت در شورای عالی رفاه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ربیعی اضافه کرد: در جلسه امروز کمیسیون تخصصی و اصلی راه اندازی شد که قرار است به بحث‌های مختلف در زیر شاخه‌های کمیسیون بپردازد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های آتی، گفت:‌ قرار است به منظور بیمه‌های اجتماعی اقشار مختلف خبری طراحی شود تا هر فردی بر اساس درآمدی که دارد از خدمات بیمه‌ای و تأمین اجتماعی برخوردار شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی به سمت صندوق‌هایی که افراد مشارکت‌های مکمل در آن داشته باشند برده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه رفاهی، دولت اعتبارات زیادی اختصاص خواهد داد، گفت: هم‌اکنون در مجموع ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان در حوزه دفاعی هزینه می‌شود که ۲۰هزار میلیارد تومان آن مربوط به صندوق‌های بازنشستگی است.

وی در ادامه به کتاب خدمات نسبی سلامت اشاره کرد و افزود: برخی انجمن‌ها نگرانی‌هایی دارند بر همین اساس قرار شده است با هماهنگی وزارت بهداشت هر ماه جلسه شورای عالی بیمه تشکیل شود و فرصت سه ماهه‌ای به انجمن‌ها داده شده تا نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص خدمات این کتاب ارائه دهند و به طور حتم مورد اصلاح قرار می‌گرد اما به هیچ وجه به کتاب اشاره شده خدشه‌ای وارد نخواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بخش یارانه‌های نقدی با آن روبرو هستیم ضعف در شناسایی خانوارهاست که قرار شده بانک اطلاعاتی با همکاری دستگاه‌ها تشکیل شود و به طور حتم ظرف ماه‌های آتی درصد خطاها کاسته خواهد شد و در این صورت می‌توانیم تعداد دقیق نیازمندان و افرادی که باید به آنها یارانه تعلق گیرد، شناسایی کنیم.

ربیعی ادامه داد: در گذشته به دلیل فقدان بانک اطلاعات به تمامی مردم یارانه تعلق می‌گرفت اما تشکیل بانک اطلاعات این مشکل برطرف خواهد شد و تا پایان سال تصمیم‌گیری‌ها بر اساس شناسایی خانوارها انجام می‌گیرد ضمن اینکه ما نمی‌خواهیم بی‌عدالتی با تصمیم‌گیری‌هایمان همراه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا