اجتماعی و فرهنگی

خانه های دوچرخه به مرور با رک جایگزین می شوند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین نواب حسینی در خصوص فعالیت های این واحد گفت: با توجه به اهمیت معضل آلودگی هوای تهران، واحد توسعه حمل و نقل پاک در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ایجاد شد که برنامه های خوبی را برای توسعه حمل و نقل پاک در این ستاد دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا رواج استفاده از موتورسیکلت های برقی،‌ دوچرخه، تاکسی ها و اتوبوس های هیبریدی که با باتری های لیتیومی کار می کنند، از جمله برنامه های ستاد توسعه حمل و نقل پاک است.

حسینی افزود: برنامه دوچرخه و سبک زندگی برای بازیابی جای گمشده دوچرخه در خانواده ها و ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری طراحی شده که می کوشیم در وهله اول این مفهوم را جا بیندازیم که دوچرخه شکلی از حمل و نقل است، نه صرفا یک وسیله تفریحی.

رئیس واحد توسعه حمل و نقل پاک اضافه کرد: علاوه بر این، ما نیازمند آموزش صحیح دوچرخه سواری نیز هستیم که به این منظور، با همکاری آموزش و پرورش، از هر مدرسه شهر تهران یک نماینده به عنوان سفیر حمل و نقل پاک به ما معرفی و آموزش داده شد تا از طریق آنها، فرهنگ حمل و نقل پاک را گسترش بدهیم.

وی در ادامه گفت: برگزاری همایش های منطقه ای، تور تهران گردی با دوچرخه و توسعه خطوط دوچرخه همگانی در مرکز شهر از جمله برنامه های دیگر ماست. همچنین قصد داریم مردم را تشویق به خرید دوچرخه شخصی کنیم؛ چنان که در سراسر دنیا نیز دوچرخه عمومی تنها ۲۰ درصد از دوچرخه های مورد استفاده مردم را شامل می شود.

حسینی همچنین گفت: قصد داریم پارکینگ مخصوص دوچرخه را نیز در مرکز شهر ایجاد کنیم که مناقصه آن نیز برگزار شده است. در کنار این اقدامات، سیستم های هوشمند دوچرخه را نیز به کار می بندیم که شامل قفل دوچرخه (رک) و استفاده از کارت های هوشمند مترو و اتوبوس برای اجاره دوچرخه می شود.

وی اشاره کرد: استفاده از دوچرخه در سیستم هوشمند تا نیم ساعت رایگان است و بعد از آن شارژ می شود که قیمت آن هنوز استخراج نشده است.

رئیس واحد توسعه حمل و نقل پاک درباره دوچرخه سواری بانوان گفت: برای اجاره دوچرخه به بانوان محدودیت هایی داریم، اما آنها می توانند با دوچرخه شخصی در شهر تردد کنند. همچنین در بوستان های ویژه بانوان خانه های دوچرخه را برپا کرده ایم.

وی در پایان گفت: قصد داریم به مرور خانه های دوچرخه را با سیستم رک جایگزین کنیم و تنها در مرکز شهر در مسیرهای گردشگری خانه دوچرخه را برپا نگه داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا