شورای شهر

ساخت اضافه بنا در پاساژ علاءالدین غیرقانونی است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین ،‌ابوالفضل قناعتی در ادامه یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: پاساژ علاءالدین ۴ طبقه پارکینگ منفی دارد که خلاف مقررات عمل کردند که از سه طبقه آن استفاده تجاری می‌کند.

وی اضافه کرد: معازه‌های موجود در ۹ طبقه پاساژ علاءالدین یک هزار مغازه است که با توجه به مغازه‌داران و همچنین تردد خریداران روزانه ۱۵ هزار نفر در این مجموعه در حال تردد هستند.

قناعتی اضافه کرد: با توجه به شرایط و وضعیت این پاساژ چنانچه اتفاقی رخ دهد پیش‌بینی می‌شود که ۱۰ها هزار نفر از مردم زیر دست و پا بمیرند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ در سال ۷۵ مجوز ساخت این بنا داده شده است و در سال ۸۸ شورا و شهرداری ساخت اضافه بنا در این پاساژ را ممنوع می‌کند.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ مجددا شهردار منطقه و همچنین دادستانی ساخت اضافه بنا را در این پاساژ مجددا ممنوع کرده و ضمن اینکه آتش‌نشانی نیز با اضافه شدن بنا در این پاساژ مخالفت کرده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد:‌سازمان نظام مهندسی در سال ۹۲ نیز با ساخت اضافه بنا در این پاساژ مخالفت کرده اما در سال ۹۳ شاهد هستیم که دو طبقه به این مجموعه اضافه می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تخلف صورت گرفته در خصوص ساخت اضافه بنا در این پاساژ گفت: علیرغم اینکه در کمیسیون ماده ۱۰ علاوه بر اینکه رای بر قلع این پروژه داده شده است اما شاهد هستیم که دو طبقه در این پاساژ ساخته شده است.

وی گفت: قطعا ساخت اضافه بنا در این مجموعه و پاساژ جان مردم را به خطر می‌اندازد و افرادی که در این پروژه مسئول هستند با جان مردم بازی می‌کنند.

وی در پایان از رئیس شورای شهر تهران درخواست کرد این موضوع هر چه سریع‌تر بررسی و پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا