سیاسی

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی احیا شد

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین محمد باقر نوبخت اظهار کرد: در جلسه بعدازظهر امروز شورای عالی اداری و در راستای اجرای دستور رییس جمهور مبنی بر احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با سازما‌ن‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استانی از طریق ادغام دو معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور احیای این سازمان تصویب شد.

 

نوبخت اعلام کرد، مقرر شده است تا میزان اختیارات، صلاحیت‌ها و چگونگی ارتباط و تعامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و استانداری در جلسه مشترکی که بین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزیر کشور برگزار خواهد شد تعیین شود.

 

به گزارش ایسنا، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال ۱۳۲۷ برای نخستین‌بار با تصویب برنامه هفت ساله عمرانی اول با نام سازمان برنامه پایه‌گذاری شده بود. این سازمان در ادامه از ادغام دو سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه بنابر مصوبه اسفندماه ۱۳۷۸ شورای عالی اداری تاسیس و در ۱۷ تیرماه ۱۳۷۹ نمودار تشکیلاتی آن تصویب و به اجرا درآمد.

 

اما در سال ۱۳۸۶، محمود احمدی نژاد رییس دولت هشتم دستور به انحلال سازمان برنامه و بودجه داد و آن را به دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، همچنین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تفکیک کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا