اجتماعی و فرهنگی

افزایش چشمگیر مصرف گاز در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین در ٢۴ ساعت گذشته، ٣۶٢ میلیون متر مکعب گاز به بخش خانگی کشور ، بیش از ٨۶ میلیون متر مکعب گاز به صنایع عمده و بیش از ٧٠ میلیون متر مکعب نیز به نیروگاههای کشور تحویل شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال، ١٠٠ میلیون متر مکعب افزایش داشته و یک رکورد به حساب می آید.

افزایش مصرف گاز در شرایطی صورت گرفته که گفته می‌شود دمای هوای آبانماه امسال مشابه دمای دی ماه پارسال بوده و بر اساس پیش بینی های هواشناسی، دمای هوا تا چند روز آینده در استانهای شمال، شمال غرب و غرب کشور به زیر صفر می رسد.

افزایش مصرف گاز طی روزهای اخیر در حالی صورت گرفته که شرکت گاز پیش‌تر از مشترکان درخواست کرده بود که در استفاده از گاز صرفه جویی کنند.

این شرکت همچنین اعلام کرده که پوشیدن لباس مناسب و گرم در منزل، استفاده از سیستمهای کنترل هوشمند، اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها، استفاده از پرده های ضخیم و بسته نگاه داشتن اتاقهایی که از آن استفاده نمی شو از جمله فعالیتهایی است که باعث کاهش مصرف گاز در منازل می شود.

همچنین بنا به اعلام شرکت ملی گاز مشترکان باید بخاریهای گاز سوز را در حجم و بر اساس فضای مورد نیاز تهیه و استفاده کنند تا امکان کنترل دمای محیط بر اساس حجم بخاری فراهم شود.

بر اساس این گزارش بنا به بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری شرکتهای دولتی بر اساس این بخشنامه مکلف شده اند تا دمای ادارات را در شرایط ١٨ تا ٢١ درجه (دمای رفاه) نگاه دارند و در این راستا سیستمهای گرمایشی ادارات یک ساعت پیش از آغاز کار روشن می شود و در روزهای تعطیل نیز به صورت کامل خاموش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا