اجتماعی و فرهنگی

کاهش ۳۵ درصدی قیمت تجهیزات پزشکی از ابتدای تابستان

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین حسین صفوی، با اشاره به این که در این میان اقلام و برندهای مختلف تجهیزات پزشکی کاهش قیمت بیشتری داشته اند، علت کاهش قیمت تجهیزات پزشکی را ایجاد فضای رقابتی میان شرکت ها و سیاست های وزارت بهداشت در این زمینه دانست.

وی در ادامه افزود: بر اساس گزارش ها، با اجرای طرح تحول سلامت، هزینه‌کرد در حوزه تجهیزات پزشکی و در بخش های دولتی نسبت به رقم پیش بینی شده، بسیار کمتر بود و منجر به صرفه جویی در بودجه نظام سلامت شد.

به گفته صفوی تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت، امکان این که عده قلیلی بتوانند از طریق قیمت تجهیزات پزشکی برخی از تعرفه های نامتعارف را از بیمار اخذ کنند وجود داشت. به طوری که در این فرایند بیمار توسط پزشک برای تامین برخی کالاها به خارج از مرکز درمانی و به موسسه ای خاص معرفی می شد.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول سلامت، تمهیدات لازم برای جلوگیری از پدیده تعرفه های نامتعارف و ایجاد رابطه ناسالم بین موسسات دولتی و بیمار اندیشیده شده، اذعان کرد: در ضمن خرید تجهیزات پزشکی به طور کامل توسط مراکز درمانی و دانشگاه ها صورت می‌گیرد، سقف قیمت اقلام نیز مشخص است ضمن این که این سقف در اختیار سازمان های بیمه گر نیز قرار گرفته و ملاک بازرسی های ما محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا