اجتماعی و فرهنگی

در تهران چند هیات مذهبی برپا می شود؟

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مجتبی عبدالهی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب که با حضور محمدباقر قالیباف شهرداری تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولان هیأت‌ها در بوستان ولایت برگزار شد، اظهار داشت: در چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب ۲۴۰ غرفه فعال است و ۱۱۰ صنف در این نمایشگاه حضور دارد. 

وی افزود: ۵ هزار قلم کالای مورد نیاز هیئت‌ها و مساجد در ماه محرم در این نمایشگاه ارائه می‌شود که بر اساس توافقات صورت گرفته ۲۰ تا ۴۰ درصد این اقلام تخفیف دارد. 

معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: در ۱۳ سالن به وسعت ۲۰ هزار متر غرفه‌های مختلف برای ارائه کالا و اقلام خود در بوستان ولایت حضور دارند و هیئت‌های مذهبی از امروز با ارائه مجوزهای لازم می‌توانند نسبت به خرید از این نمایشگاه اقدام کنند و در چهاردهمین نمایشگاه فرهنگی عطر سیب توجه ویژه‌ای به موضوعات فرهنگی و هیئت‌های انقلابی صورت گرفته است. 

عبدالهی افزود: در چند ماهی که در حضور معاونت اجتماعی شهرداری تهران مشغول به کار بودم،‌شورای سیاست‌گذاری عطر سیب با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شده است و هر ماه جلسات شورای سیاست‌گذاری عطر سیب برگزار می‌شود و به موضوعات فرهنگی و اجتماعی پرداخته خواهد شد.

وی گفت: در ماه‌های محرم و رمضان شاهد این هستیم که آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و آمار بزهکاران و مراجعات به دستگاه‌های قضایی نیز در این ماه‌های کاهش پیدا خواهد کرد. 

وی گفت: هیئت‌های مذهبی قدرت‌های نرم نظام هستند و پرچم‌داران فرهنگی محسوب می‌شوند و می‌توانیم با محوریت هیئت‌های مذهبی اقدامات مؤثری را انجام دهیم. 

وی گفت: حداقل ۱۹ هزار هیئت مذهبی در تهران داریم و دیگر هیئت‌های دانش‌آموزی و دانشجویی نیز فعال هستند،‌لذا می‌توان از این پتانسیل در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد. 

معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: بیش از پیش نیاز به موضوعات فرهنگی در طول ایام سال داریم. 

عبدالهی به مراسم اربعین در کربلا نیز اشاره کرد و گفت: در اربعین حسینی ۱۵ هزار نفر از پرسنل شهرداری تهران در مرزهای کشور و در شهر کربلا حضور پیدا می‌کنند و به زائران امام حسین (ع)‌ خدمات ارائه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا