اجتماعی و فرهنگی

استفاده اداری ازتلگرام جرم است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین عبدالصمد خرم آبادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر آخرین وضعیت پیگیری قضائی حملات سایبری به تاسیسات هسته ای، گفت: در این خصوص نامه ای به رئیس سازمان انرژی اتمی نوشته و از وزارت امور خارجه و امور بین الملل ریاست جمهوری پیگیر موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه این موضوع مورد مطالبه رهبری هم بود، تصریح کرد: رهبری این حمله را یک جنایت دانستند که می توانست در مجامع بین المللی مورد تعقیب قرار گیرد که این کار صورت نگرفت.

خرم آبادی افزود: بعد از این موضوع، دادستانی جلسه ای را با برخی از نهادها گذاشت و آنها را موظف کرد تا پیگیر باشند  و الان هم منتظر پاسخ سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه هستیم.

وی در پاسخ به سئوالی در نحوه برخورد با استفاده سازمان های دولتی از تلگرام، گفت: برخی نهادها استفاده کردند که تذکر دادیم و این موضوع قبلا بخشنامه ای بود که از سوی دفتر ریاست جمهوری هم صادر شده بود.

خرم آبادی افزود: اگر اطلاعات از طریق استفاده از تلگرام به خارج از کشور منتقل شود،  جنبه کیفری پیدا می کند.

وی همچنین در ارتباط با استفاده از تلگرام در مدارس، گفت: اخیرا مطلع شدیم برخی مدارس برای ارتباط با اولیا از تلگرام استفاده می کنند که تذکرات لازم را به آنها داده ایم.

خرم آبادی تصریح گرد: از صدا و سیما می خواهیم به جای تبلیغ پیام رسان های خارجی، شبکه های داخلی را تبلیغ بکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا